10 فروردین 1403

فضای مکث نقره دشت رشت افتتاح شد

سرپرست شهرداری رشت در افتتاح فضای مکث نقره دشت گفت: وسعت این فضا یکهزار و ۴۰۰ متر با انجام هزینه ۱۵۵ میلیون تومان است و هدف از اجرای چنین طرحی ارتقای فضای سبز و بازپیرایی مکان‌هایی با پتانسیل های لازم، برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان است.

به گزارش خبر راست، سرپرست شهرداری رشت وسعت فضای مکث نقره دشت را یکهزار و ۴۰۰ متر  با انجام هزینه ۱۵۵ میلیون تومان اعلام و خاطر نشان کرد: هدف از اجرای چنین طرحی ارتقای فضای سبز و بازپیرایی مکان‌هایی با پتانسیل‌های لازم، برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان است.

وی از اجرایی‌شدن ۶۵۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در امسال خبر داد و گفت:  برای هدایت آب های سطحی نزدیک به ۱۱۰ میلیارد و ساختمان های سرای محلات و ساختمان اصلی شهرداری رشت ۹۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به  افتتاح فضاهای این چنینی در منطقه حمیدیان، خیابان سردارجنگل، اتصال ۲ پارک شقایق و رازی ،  ساخت المان عینک ، فضای مکث دانشجو  و چمارسرا،  احداث پارک باقرالعلوم و ایجاد فضای مکث منطقه شهریاران در هفته دولت  تصریح کرد:  برای انجام طرح های یاد شده نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه شده است.

سرپرست شهرداری رشت گفت:  هرچند که منطقه دو شامل بافت مرکز شهر بوده و هزینه مناطق آن گزاف است اما لازم است  که فضاهای سبز با حداقل امکانات در محلات این محدوده  ساخته شوند.

وی بر لزوم توجه بیشتر به آسفالت محلات و قرار گرفتن آب نما ها در محدوده بافت پیاده راه فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تاکید و تصریح کرد: هر عملیاتی در پیاده راه بطور روزانه بیش از ۶ هزار بیننده و  همچنین انجام فاز اول  آب نما در بوستان ملت نیز در هرشب بیش از ۱۰ هزار بیننده را به خود جذب می کند که با عملیاتی شدن فاز دوم ، این جمعیت به دو برابر افزایش می یابد.

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه منطقه دو  شامل محدوده های مرکز شهر می شود افزود: با برنامه ریزی های  دقیق تر می توان شاهد موفقیت های  روز افزون در منطقه بود.

 شهردار منطقه دو رشت نیز در این مراسم بیان داشت:  هرچند که امسال ، شهرداری رشت سال دشوار اقتصادی را پشت سر می گذارد اما حرکت های عمرانی به فراموشی سپرده نشده و با تمام دشواری ها مراسم افتتاحیه فضای مکث نقره دشت برگزار شد.

مرتضی عاطفی تاکید کرد: باید شرایط بهتری برای شهروندان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فراهم شود.

وی بهسازی پارک شهر را ،از اصلی‌ترین خدمات شهرداری منطقه ۲ دانست و تصریح کرد:‌نجات درختان قدیمی شهر، اصلاح شبکه و زهکشی پارک شهر، اصلاح شبکه معابر و  پاسداشت گونه‌های گیاهی از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری این منطقه است.

 شهردار منطقه ۲ رشت همچنین از آغاز اصلاح و بازپیرایی پارک بانوان خبر داد و گفت: عملیات زهکشی، نصب روشنایی و کاشت گونه های مختلف گیاهی در این پارک در دستور کار قرار دارد و در مدت ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

عاطفی با بیان اینکه احداث ۲ پارک مهم منطقه ای نیز در دستورکار قرار دارد افزود : فضاهای منطقه ۲ متراکم است و تلاش می شود از کوچکترین فضا های موجود نیز در راستای خدمت رسانی به شهروندان استفاده شود.

وی همچنین از احداث نخستین پارک قرآن در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: این پارک در نوع خود بی نظیر بوده و دست کم در سطح استان حر‌فهایی برای گفتن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *