10 فروردین 1403

من مقصر باخت چوکا بودم و جبران می‌کنم/ حسن محمدیاری با همه زحماتش آبروی من را در رسانه ملی برد

به گزارش خبر راست، باشگاه چوکا که این فصل به لیگ یک صعود کرده به دلیل مشکلات مالی چند ماه اخیر با بحران‌های متعددی مواجه شده است. استعفای محمد نصرتی سرمربی باشگاه منجر به آن شده که تیم بدون سرمربی شود و گفته می‌شود اخلتافات به خاطر مشکلات مالی در سطوح مالکیتی چوکا ادامه دارد.
علی نامداری مالک باشگاه چوکا بعد از شکست مقابل آرمان گهر سیرجان در گفت و گو با حکایت گیلان در مورد مشکلات و شایعات اخیر باشگاه صحبت کرد. متن این مصاحبه طولانی در زیر می‌آید.

کادرفنی و بازیکنان بی‌تقصیرند/ سعی میکنم اشتباهم را جبران کنم
ضمن عذر خواهی بابت باخت مقابل آرمان گهر از همین جا اعلام میدارم کادر فنی و بازیکنان بی‌تقصیر و مقصر اصلی بنده هستم. بنده نتوانستم شرایط آرمانی را برای تیم فراهم کنم و تیم را مدیریت کنم. خدا رو شکر بازیکنان خوبی را جذب کردیم. در هفته‌های گذشته شرایطی دست به دست هم دادند و دست کادر فنی خالی بود و متاسفانه نتوانستیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. آقای نصرتی نتوانست از وجود تمام بازیکن‌ها استفاده کند. از تمام بازیکنان، کادر فنی و تماشاگران خونگرم تالشی عذر خواهی میکنم و امیدوارم بنده را عفو بفرمایند و سعی میکنم اشتباهم را جبران کنم و در آینده تیم قوی و درشان باشگاه تالش وارد مسابقات کنم.
در سال جاری تغییرات گسترده‌ای را پشت سر گذاشتیم و به دلیل پاره‌ای از مسائل از وجود آقای اشجاری محروم شدیم. علی رغم میل باطنی از تیم جدا شدند. خوشبختانه با ورود کادر فنی منسجم و باهوش و زحمات آقای محمدنژاد، آقای فتحعلی و حاج بهمن محمد یاری توانستیم تیم را تکمیل کنیم.
و با رفتن بعضی از بازیکنان، نیروی تازه نفس، خوب و آینده دار فوتبال کشور که با علاقه به تیم اضافه شدند که در هفته‌های آینده در مسابقات، بازیکنان نشان داده خواهند شد.
شرایط کلی در حال حاضر خوب است ولی یکسری از مسائل جزئی باعث شد که نتیجه باخت رقم بخورد که ناشی از ضعف مدیریتی بنده بوده است. من خود یک تالشی هستم یک هوادار تالشی و بحث مالکیتی و… را ندارم. بنده قبل از این که بخواهم مسئول این تیم شوم یکی از هواداران همیشگی چوکای تالش بودم و هستم. عاشق سبک فوتبال گیلانم. فوتبال گیلان فوتبالی ارزشی، هجومی و پر از هیجان و با تماشاگران خونگرم، امسال حرف زیادی برای گفتن دارد.

از بعضی از دوستان درخواست داشتیم که تا دو ماه کمک و همیاری کنند
متاسفانه به دلیل یکسری از مسائل به وجود آمده از بعضی از دوستان درخواست داشتیم که تا دو ماه کمک و همیاری کنند تا تیم روی غلطک بیفتد و بتوانیم مشکلات پشت سر بگذاریم. ولی علی رغم درخواست ما و دست مدد و یاری دوستانه ما به سمت این عزیزان، نه تنها کمکی حاصل نشد بلکه ظاهرا باعث بعضی مسائل شد که فعلا بخاطر ارامش تیم از ذکر این مسائل خودداری میکنم.

نگاه سیاسی و اقتصادی در تیم چوکای تالش ندارم
بحث ما در مورد تالش فقط و فقط فوتبالی و ورزشی است و به هیچ وجه نگاه سیاسی و اقتصادی در تیم چوکای تالش نداریم. امیدوارم دوستانی که سایه سیاسی روی تیم انداختند و قصد دارند از کنار این تیم بهره سیاسی ببرند دست از این کارها بردارند و اجازه دهند این تیم شرایط عادی و ورزشی خودش را داشته باشد و شرایط رقابت سالمی را در لیگ داشته باشد و از درست کردن حاشیه در این تیم جدا خودداری کنند.

حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد قرار دادها پرداخت کرده بودیم/ بهمن محمدیاری با کمک مردم و بازار، پاداش‌ها را تسویه کرد
در خصوص پرداخت بدهی به بازیکنان و کادر فنی فصل قبل باید عنوان کنم، که ما حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد قرار دادها پرداخت کرده بودیم، و باید پاداش بچه‌ها و الباقی دریافتی قرار داد‌هایشان را هم پرداخت کنیم، با هماهنگی که انجام شد، و با پیگیری‌های حاج بهمن محمد یاری زحمت کشیدند رفتند از بازار و مردم تالش مبالغی جمع آوری کردند و پاداش‌هایشان را پرداخت کردند، گرچه مبلغ دقیق را مطلع نیستم اما گفتند که پاداش‌ها تسویه شد و برای الباقی طلب درصدیشان هم چک داده شد که انشالله تسویه بشود.

تا توان دارم از تیم چوکا حمایت می‌کنم/ اجازه نخواهم داد عده‌ای چنبره مالکیتی بر روی این تیم بیندازند
من باید مطلبی را بیان کنم، برخی از دوستان می‌خواستند شرایط را به گونه‌ای مهیا بکنند که من از تالش بروم، همینجا اعلام می‌کنم تا توان دارم از تیم چوکا حمایت می‌کنم و اجازه نخواهم داد عده‌ای چنبره مالکیتی بر روی این تیم بیندازند و سلایق سیاسی خودشان را دخالت دهند. از هفته آینده کادر مدیریتی و ارکان جدید باشگاه را اعلام می‌کنم و احکامشان را هم صادر می‌کنم و به تک تک آن‌ها هم شرح وظایفشان را هم اعلام می‌کنم و طبق شرح وظیفه از این دوستان عملکرد هم می‌خواهیم.

هدف بعدی ما صعود به لیگ برتر است
قطعا مردم تالش حقشان بیشتر از این‌ها هست، استان گیلان حداقل ۳ یا ۲ سهمیه لیگ برتر باید داشته باشد گیلانی‌ها لایق بهترین‌ها هستند. هدف اصلی ما در باشگاه چوکا صعود به لیگ برتر بود با برنامه‌های کوتاه مدت و بلند هدف ما در کوتاه مدت قهرمانی در لیگ دو، صعود به لیگ یک بود که به لطف خدا، با همت مردم، هوادارن فهیم کادر فنی و بازیکنان عزیز به این مهم رسیدیم.

تشکر از بهمن محمدیاری
هدف بعدی ما انشالله صعود به لیگ برتر می‌باشد، انشالله چه این فصل یا فصل بعد بتوانیم به این آرزوی دیرینه هوادارن برسیم.
جا دارد از حاج بهمن محمد یاری، سایر عزیزان آقای محمد نژاد و فتحعلی زاده که توانستند، کمک کنند و حداقل‌ها را برای تیم مهیا کنند تا تیم به روند خود ادامه بدهد سپاسگزاری کنم.

حسن محمدیاری آبروی من را در رسانه ملی برد/ هزینه خودشان را در بوق و کرنا کرده‌اند
دیروز جناب آقای دکتر حسن محمد یاری صحبت‌هایی در مورد چوکا مطرح کردند. ایشان در این مدت محبت کرده بودند و از تیم‌های گیلانی حمایت کرده بودند و همواره حامی تیم‌های ورزشی، فوتبال گیلان و بویژه چوکا بوده اند. بنده به نوبه خودم از ایشان تشکر می‌کنم، اما یک نکته‌ای را در خلال گفته‌هایشان بیان کرده بودند که واقعا از ایشان که فرد تحصیلکرده هستند انتظار بیان این موضوعات را نداشتم. ایشان عنوان کردند مالک تیم چوکا بخاطر مسایل قضایی که داشتند تیم را رها کردند و رفتند. اولا اینکه ایشان محبت کردند آبروی بنده را در رسانه ملی و رسانه‌ها بردند. به عنوان یک نماینده مجلس، حالا من یکبار مشکل قضایی برایم پیش آمد، باید همه جا اعلام می‌کردند؟ آیا برای هیچ کسی مشکل قضایی پیش نمی‌آید؟ با آبروی مومن بازی کردند درست است؟ من که دست یاری به سویشان دراز کردم، گفتم دو ماه سه ماه کمک کنید تا تیم از شرایط عادی خارج نشود و تا من کارهایم حل شود و خودم بیایم، نه اینکه بخواهند با آبروی ما بازی کنند.
از همین جا خدمت آقای دکتر حسن محمدیاری اعلام می‌کنم، من حدود دو فصل بدون هیچ گونه چشم داشتی، بدون هیچ گونه بهره برداری مالی یا سیاسی، اقتصادی، یا اصلا مطرح شدن و…، بیش از ۲۰ میلیارد هزینه کردم، من یک هوادار تیفوسی فوتبال و عاشق فوتبالم، اگر آمدم تالش دارم کار می‌کنم، هیچ گونه منافعی شخصی ندارم و همه هم می‌دانند و فقط فقط به عشق هوادار‌ها و آن عاشق‌های واقعی که در سرما و گرما از تیم حمایت می‌کنند حضور پیدا کردم و با چنگ و دندان این تیم را حفظ کردم، آقایان صد تومان یا دویست تومان برای تیم هزینه کرده‌اند و همه جا هم در بوق کرنا کرده‌اند که انگار چه اتفاقی رخ داده و شرایط را به گونه‌ای پیش بردند که معجزه صورت گرفته است.

در خصوص پوشاک و بلیت اگر مشکلی هست مقصرش محمدیاری است
در خصوص مشکلات پوشاک و بلیط که گفتن مشکل وجود دارد، البته که این اخبار به طور کل کذب محض است، اما باید بگویم اگه مشکلی وجود داشته مقصرش اقای محمد یاری هستند چرا که تا هفته سوم امورات باشگاه به عهده ایشان بوده است.
باید بگویم که تمام البسه تیم اعم از لباس تمرین تا کیت مسابقات و لوازم تمرین دست بچه‌ها است، بلیط رفت و برگشت هواپیما برایشان تهیه شده در شهریار اسکان موقت داشتند که برایشان هتل و یک زمین تمرین تهیه شده و همه این امور توسط اقای شاهرخی سرپرست تیم انجام شده است.

از حسن محمدیاری متشکرم
جا دارد از دکتر سجادی وزیر محترم ورزش و جوانان به خاطر نگاهش به ورزش گیلان و کمکشان در جهت اماده‌سازی استادیوم‌های استان تشکر کنم، همچنین از پیگیری‌های و مساعدت‌های دکتر عباسی استاندار گیلان و سرهنگ آرمان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تشکر و قدردانی میکنم، با همت این عزیزان استادیوم پوریای ولی با رقم بسیار معقولی و در اسرع وقت به اولین بازی ما رسید.
همچنین باید از دکتر حسن محمد یاری تشکر کنم که با پیگیری جدی دنبال جذب این بودجه از وزیر ورزش بودند، در هر صورت استادیوم پوریای ولی تمام امکانات و زیبایی‌های آن متعلق به مردم تالش است.
همچنین جا دارد از هیئت فوتبال استان گیلان اداره ورزش، جوانان تالش، هیئت فوتبال شهرستان و فرمانداری تالش که به جد پیگیر آماده‌سازی ورزشگاه بودند تشکر کنم.

از بازی هفته سوم در خدمت هواداران خواهم بود
انشالله در بازی هفته بعد که چوکا در تالش بازی دارد حتما خدمت هواداران خواهم رسید و از نزدیک بازی را دنبال میکنم و حتما درباره‌ای شرایط کلی تیم مصاحبه‌ای انجام خواهم داد این تیم متعلق به مردم تالش و من تمام حقایق رو به مردم خواهم گفت حتی اگه ضعفی از سمت من بوده کاملا صادقانه بیان خواهم کرد چرا که این تیم مردمی است نه تیم مالکیتی و بدون تماشاگر من افتخار میکنم که تیم چوکا تیم مردمی است مال هیچ شخص گروهی نیست.

چند بازیکن جدید می‌خواهیم
خوشبختانه بازیکن‌های جذب شده بازیکن‌های خوبی هستند اما به نظرم در سه تا پست باید تقویت بازیکن داشته باشیم. در پست دفاع آخر، دفاع جلو و یک مهاجم ششدانگ می‌خواهیم. ان شاء الله ما از خدمت سینا خادمپور دفاع آخر استقلال خوزستان بتوانیم استفاده کنیم و من خودم انشاالله مذاکراتی با ایشان خواهم داشت. و اگر مشکلی نباشد ایشان را به تیم اضافه کنیم. خوشبختانه مشکلی بابت اضافه شدن یار نداریم و هر نیازی که آقای نصرتی داشته باشد برطرف می‌کنیم.
متاسفانه اطراف تیم بسیار شلوغ است و ما نتوانستیم آن ساختار درست و مدنظرمان را در تیم پیاده کنیم ولی تا سه شنبه همه احکام صادر میشود و از وجود افراد متخصص در ارکان باشگاه استفاده خواهد شد که این نقاط ضعف هم برطرف شود. خوشبختانه تیم خوبی بستیم فقط نیاز به یکی دو هفته زمان است که به هماهنگی لازم برسند.

ادامه کار با مدیر روابط عمومی باشگاه
یکی از معضلات این هشت ماه گذشته که متاسفانه تیم داشته رسانه باشگاه بوده که مورد اعتراض همه هوادارن و دوستان خوب تالشی بوده که متاسفانه انتظارات ما را هم برطرف نکرد. حداقلش این بود که جناب اقای میزانی در سال گذشته با تمام مشقت و سختی‌ها تمام اخبار تیم رو به سمع و نظر هواداران و مردم میرساندند. حالا از آنجایی که پخش زنده نبوده با یک دوربین از طریق آپارات یا اینستاگرام بازی‌ها را پخش می‌کردند، امیدوارم که این موضوع تا سه شنبه حل شود و این مشکل هم از بین برود. جون یکی از ارکان موفقیت هر باشگاه و هر مجموعه‌ای بحث روابط عمومی و اطلاع‌رسانی قوی است.
خوشبختانه پارسال اقای میزانی بودند اما امسال به شکل سلیقه‌ای و بدون اطلاع بنده ایشان را کنار گذاشته اند. حالا انشالله سه شنبه با اقای میزانی صحبت میکنیم که انشاالله با انگیزه مضاعف به تیم اضافه شوند و به کارشان ادامه دهند.

پنجره نقل و انتقالات باشگاه باز شده است
پنجره نقل و انتقالات باشگاه باز شده است و مشکلی بابت گرفتن بازیکن نداریم، جا دارد تشکر کنم از اقای بهمن محمد یاری، امید محمد نژاد و آقای فتحعلی زاده که یک ماهه در تلاش هستند که مشکلات پنجره بسته باشگاه مرتفع شود. یک مقدار بدهی به فدراسیون و هیئت فوتبال باقی مانده است که طی چند روز آینده پرداخت میشود و مشکلی نیست.

اصلی‌ترین دلیل آمدن و ماندن بنده هواداران چوکا بوده است
در خصوص هواداران چوکا باید عرض کنم که اصلی‌ترین دلیل آمدن و ماندن بنده هواداران چوکا بوده است، همیشه گفته‌ام من یک هوادار فوتبال هستم، تقریبا همه علاقه رنگی من را میدانند ولی از زمانی که به چوکا آماده‌ام خودم را یک چوکایی میدانم و همیشه پیگر اخبار و نقطه نظرات بازیکنان و مخصوصا هواداران چوکا هستم.
واقعا در یک کلام بخواهم بگویم هوادارن چوکا بهترین هوادارن فوتبال هستند و انرژی که به بازیکنان و کادر فنی میدهند بی‌نظیر است، دست تک تک‌شان را میبوسم و بابت باخت عذرخواهی می‌کنم. مقصر باخت تنها و تنها بنده بودم و نه فرد دیگری، نه کادر فنی نه بازیکن‌ها، بازیکن‌ها امشب سنگ تمام گذاشتند البته با توجه به این که بنا به مشکلاتی نتوانستیم از همه بازیکن‌هایمان استفاده کنیم باز هم میگویم مقصر فقط و فقط بنده بودم که انشالله این هفته مشکلاتمان را برطرف کنیم که از هفته سوم تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم.
زیبایی فوتبال به این برد و باخت‌هاست بزرگترین تیم‌های دنیا هم روزی باخت میدهند ولی این دلیل نمیشود که من عذر تقصیر کنم. خودم مقصر بوده‌ام و انشالله به امید خدا جبران می‌کنیم و تیم قوی و در خورشان مردم بزرگ تالش روانه مسابقات می‌کنیم!

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *