10 فروردین 1403

تشریح اقدامات مدیریت پسماند در نشست شهرداران مراکز استان با حضور وزیر کشور

به گزارش خبر راست، نشست شهرداران مراکز استان با سخنرانی احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید امیر حسین علوی شهردار رشت و دیگر شهرداران در وزارت کشور برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در این نشست حفظ هویت شهری را رسالت مهم شهرداران در عصر امروز ذکر کرد و اظهار داشت: شهرداران باید از ساخت و سازهای بی‌رویه و ناهمگون با فرهنگ بومی و محلی که اثرات نامطلوبی بر فرهنگ شهری بر جای می‌گذارد، ممانعت به عمل آورند.

وزیر کشور با بیان اینکه فرهنگ از کالبد شهری تاثیر می‌پذیرد و باید به هویت بومی و اصیل شهر اهتمام لازم داشته باشیم تصریح کرد: موضوع شهرداری تنها مساله یک دستگاه و یک نهاد نیست، بلکه موضوعی است که با بیش از ۷۰ درصد مردمی که در شهرها زندگی می‌کنند، ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارد.

وحیدی با اذعان به اینکه دستگاه‌های دولتی نباید در مسائل شهرداری‌ها دخالت کنند، کاهش کیفیت عملکرد شهرداری‌ها را از دلایل این امر خواند و یادآور شد: شهرداری‌ها در حوزه آسیبهای اجتماعی مسئولیتی راهبردی بر عهده دارند و باید اقتصاد پایدار شهری را تقویت کنند.
سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری‌ها خدمات گسترده و متنوعی به شهروندان ارائه می‌دهند و ارتباط زیادی با مردم دارند، اظهار داشت: ضرورت تقویت توان لجستیک شهرداری‌ها و تخصیص امکانات و منابع اعتباری به این بخش امری است که تحقق آن را انتظار داریم.

شهردار رشت مهمترین اقدامات انجام شده شهرداری رشت در حوزه مدیریت پسماند و پروژه‌های سراوان را نیز به صورت کامل تشریح کرد و یادآور شد: بدون شک اصلاح قانون شوراها و شهرداری‌ها می‌تواند بسیار مثمرثمر واقع شود و امیدواریم نهادهای ذیربط و مسئول به این مسأله مهم توجه جدی داشته باشند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *