10 فروردین 1403

زنگ خطر مصرف مواد مخدر در استان گیلان/ اعتیاد علت 60 درصد دستگیری ها

به گزارش خبر راست و به نقل از تسنیم؛ سرهنگ علی احمدپور با اشاره به اقدامات پلیس در راستای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر اظهار داشت: امسال هزار و 20 قاچاقچی مواد مخدر که اقدام به حمل مواد مخدر از 2 الی 3 کیلو به بالا و توزیع آن در سطح استان می‌کردند، شناسایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان تصریح کرد: یکی از تغییرات کاملاً محسوس در حوزه توزیع مواد مخدر، توزیع بیشتر مواد مخدر صنعتی و توهم‌زا نسبت به سنتی است و این در حالی است که در سنوات گذشته توزیع مواد بیشتر مربوط به مواد سنتی مانند تریاک بود.

احمدپور با بیان اینکه اکنون مصرف‌کنندگان به مصرف گل، هروئین، شیشه و حشیش روی آورده‌اند و با اشاره به آمار زندانیان مربوط به مواد مخدر در گیلان ابراز داشت: 60 درصد زندانیان حاضر در زندان‌های استان گیلان به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه سرمنشأ دستگیری بیش از 60 درصد زندانیان استان مواد مخدر و اعتیاد است افزود: این افراد به دلیل فعالیت در شبکه توزیع قاچاق، حمل و جابجایی مواد مخدر دستگیر شدند و یا افرادی هستند که به سبب مصرف مواد مخدر به دلیل ارتکاب به جرایم دیگری مانند زورگیری، نزاع و درگیری در زندان هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به اینکه دستگیری 23 هزار معتاد از ابتدای سال تاکنون در استان گیلان یعنی بیش از 23 هزار خانواده درگیر اعتیاد هستند عنوان داشت: حدود نیم درصد از جمعیت استان گیلان اکنون درگیر اعتیاد هستند.

احمدپور گفت: به دلایل مختلفی گرایش جوانان مصرف‌کننده از مواد مخدر سنتی به صنعتی و توهم‌زا تغییر پیدا کرده که این یک زنگ خطر است از طرفی متأسفانه برخی از افراد به جهت رسیدن به تناسب اندام اقدام به مصرف قرص‌های لاغری که به شکل غیرمجاز در بازار به فروش می‌رسد، می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات علمی پلیس حاکی از آن است که این قرص‌های غیرمجاز که در فرآیند لاغری افراد نقش دارد، حاوی مقداری از مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه بوده و اعتیادآور است که خارج از شبکه رسمی دارو و غذا توزیع شده و قاچاق است.

احمدپور با بیان اینکه توصیه ما به مردم این است که برای رسیدن به تناسب اندام از طریق پزشک متخصص تغذیه و در شبکه رسمی و قانونی تهیه و توزیع دارو در سطح استان اقدام کنند افزود: افراد با خرید این قرص‌های غیرمجاز و قاچاق با هدف چربی‌سوزی در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *