10 فروردین 1403

تمام عناوین سال پرتغال به نام طارمی

به گزارش خبر راست و به نقل از “ورزش سه”، پاس ویتور فریرا در موقعیت مناسبی به او رسید. پسر بوشهری که پشت به توپ در حال دویدن به سمت دروازه حریف بود، از روی توپ پرید تا خودش را در موقعیت بهتری قرار دهد. مهدی طارمی باید در کمتر از یک ثانیه تصمیمش را می گرفت که چگونه از این فرصت استفاده کند چرا که احتمالا دیگر تا آخر بازی موقعیتی مشابه این نصیبش نمی شد.

این مهاجم ایرانی یان فرتونگن کاپیتان بنفیکا را در سمت راستش داشت و یک لحظه تعلل احتمال از دست رفتن موقعیت را بالا می برد پس چاره کار آوردن توپ روی پای چپ و یک ضربه فنی و نرم به سمت دروازه اودیسیاس ولاچودیموس بود. همان کاری که مهدی انجام داد و توپ را از بین پاهای گلر یونانی عبور داد تا به طلسم منفور و دوست نداشتنی 11 بازی بدون گل زده پایان دهد.

مهدی طارمی با گلی که در آخرین روز از سال 2021 وارد دروازه بنفیکا کرد، سالی را که خوب آغاز کرده بود، شیرین به پایان رساند و از زیر فشارهای سنگینی خارج شد. او حالا می تواند از تعطیلات کوتاه مدت سال نوی میلادی لذت ببرد و با روحیه بالا خودش را برای دو بازی نسبتا آسان برابر استوریل پرایا و تیم قعرنشین بلننسس آماده کند و سال 2022 را  با گلزنی آغاز کند.

 

اما خبر خوب برای مهاجم ایرانی، درو کردن تمام جوایز فردی و عناوین مهم در لیگ برتر پرتغال است. مهدی طارمی توانست در سال 2021 بیست بار برای پورتو گلزنی کند و با پیشی گرفتن از هریس سفروویچ، به تنهایی خودش را به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال در سال گذشته میلادی معرفی کند.

 

 

مهدی طارمی و هریس سفروویچ مهاجمان پورتو و بنفیکا رقابت سختی برای کسب عنوان بهترین گلزن سال 2021 لیگ برتر داشتند. اما مهاجم بوشهری با گل حساسی که شب گذشته وارد دروازه بنفیکا کرد، به تنهایی عنوان بهترین گلزن تقویم 365 روز گذشته پرتغال را از آن خود کرد.

 

طارمی در فصل 2020-2021 موفق شد 12 گل در سال 2021 به ثمر برساند. او 3 بار دروازه تیم های فارنسی و فامالیکائو را باز کرد و همچنین به تیم های براگا، بوآویشتا، توندلا، ناسیونال، ریو آوه و بلننسس یک بار گلزنی کرد. مهاجم ایرانی پورتو در فصل کنونی 2021-2022 نیز 8 بار پایش به گلزنی باز شد. او برابر توندلا هت تریک کرد و به موریرنزه نیز 2 گل زد. همچنین تیم های آروکا، ژیل ویسنته و بنفیکا نیز یک گل از طارمی دریافت کردند تا مجموع گل های زده او در سال تقویمی 2021 به عدد 20 برسد.

 

 

تا پیش از دیدار شب گذشته میان پورتو و بنفیکا، مهدی طارمی و هریس سفروویچ در سال 2021 میلادی موفق به زدن 19 گل شده بودند که مهاجم ایرانی با گلی که به بنفیکا زد، از این مهاجم مطرح سوئیسی پیش گرفت و به تنهایی عنوان بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال در سال 2021 را از آن خودش کرد.

 

 

 

طارمی در حالی به همراه رافا سیلوا با 16 پاس گل به عنوان بهترین پاسور لیگ برتر پرتغال در سال 2021 انتخاب شده که حتی اگر پاس گل شب گذشته او را نیز به حساب نیاوریم، طبق اطلاعات سایت های مختلف، او در تقویم 365 روزه موفق به دادن 17 پاس گل شده است. طارمی تا شب گذشته صدرنشین بهترین پاسورهای سال 2021 پرتغال بود که پاس گل رافا سیلوا به رومن یارمچوک باعث شد تا این دو بازیکن در عدد 16 برابر شوند هر چند به نظر می رسد پاس گل های طارمی در سال 2021 و طبق اطلاعات سایت های معتبر عدد 17 را نشان می دهد.

 

البته رکوردهای مهاجم ایرانی پورتو تنها در این زمینه محدود نمی شود. مهدی طارمی توانست با 16 پاس گل و گرفتن پنالتی در سال تقویمی 365 روز گذشته، به همراه رافا سیلوا بازیکن بنفیکا عنوان مشترک بهترین پاسور لیگ برتر پرتغال را از آن خود کند. این در حالی است که سیلوا یک هافبک و وینگر محسوب می شود و وظایف گل سازی بیشتری نسبت به ستاره ایرانی پورتو دارد.

 

تا شب گذشته طارمی به تنهایی عنوان بهترین پاسور لیگ را نیز از آن خودش کرده بود و حتی گل نخست پورتو نیز روی پاس او به فابیو ویرا به دست آمد اما از آنجایی که توپ بین راه به مدافع بنفیکا برخورد کرد، این پاس گل به نام مهاجم ایرانی به ثبت نرسیده است. علاوه بر این، طبق اطلاعات سایت ترانسفرمارکت طارمی در سال 2021 موفق به دادن 17 پاس گل شده است ولی در رده بندی نهایی 16 پاس گل برای او به ثبت رسیده است و باید دید آمار منتشره توسط رسانه های پرتغالی اشتباه است و یا یکی از پاس گل های طارمی محاسبه نشده است.

 

 

به هر شکل مهدی طارمی که روزهای سخت و دشواری را پشت سر می گذاشت و به دلیل عدم گلزنی در 11 دیدار متوالی زیر فشار شدیدی قرار داشت، توانست یک گل کلیدی و مهم را برای تیمش به ثمر برساند و تا حدود زیادی از زیر انتقادات خارج شود. با توجه به برنامه بازی های پورتو، به نظر می رسد که او می تواند سال آینده میلادی را نیز پرگل و آماده آغاز کند.

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *