10 فروردین 1403

اگر این اپلیکیشن‌ها را دارید سریعا حذف کنید

به گزارش خبر راست و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پیش از این بارها در مورد بدافزار «جوکر» که داده‌های شخصی را از تلفن اندرویدی به سرقت می‌برد، صحبت شده است. بدافزار جوکر به عنوان تروجان می‌تواند به تلفن‌های هوشمند نفوذ کند و برای کاربر هزینه‌های گزافی بتراشد.

 

تاتیانا شیشکوا، تحلیلگر بدافزار در شرکت امنیتی کسپرسکی، برخی از برنامه‌های آلوده به این بدافزار را در گوگل پلی پیدا کرده است. از همین رو اگر این هفت برنامه را در گوشی خود نصب کرده اید، فورا آنها را حذف کنید.

شیشکوا با انتشار توئیتی این هفت برنامه که دارای بدافزار جوکر هستند را معرفی کرد. این برنامه‌ها برای امنیت مالی کاربران خطرناک هستند. اگرچه این برنامه‌ها از گوگل پلی حذف شده اند، اما نصب بودن روی گوشی کاربر همچنان یک تهدید محسوب می‌شود.

اگر این اپلیکیشن‌ها را دارید سریعا حذف کنید

برنامه QRcode Scan Now با بیش از ۱۰ هزار نصب فعال

صفحه کلید EmojiOne با بیش از ۵۰ هزار نصب فعال

برنامه Battery Charging Animations Battery Wallpaper با بیش از هزار نصب فعال

صفحه کلید Dazzling با بیش از ۱۰ نصب فعال

برنامه اکولایزر Volume Booster Louder با بیش از ۱۰۰ نصب فعال

Super Hero-Effect با بیش از ۵ هزار نصب فعال

صفحه کلید Emoji کلاسیک با بیش از ۵ هزار نصب فعال

اگر این اپلیکیشن‌ها را دارید سریعا حذف کنید

البته این برنامه‌ها که مملو از بدافزار هستند تا حد زیادی کنترل شده‌اند و محبوب‌ترین آنها تنها بیش از ۵۰ هزار بار نصب شده است. برای اینکه بتوانید از نصب این بدافزارها روی گوشی خود جلوگیری کنید، همیشه قبل از دریافت آنها، بخش نظرات را بررسی کنید. پیشنهاد دیگر است است که نصب برنامه‌ها را به اپلیکیشن توسعه دهندگان شناخته شده محدود کنید. در واقع باید بگوییم که شما باید از نصب برنامه‌هایی که توسط توسعه‌دهندگان ناشناس ارائه می‌شوند، خودداری کنید.

برنامه شبکه تجاری LinkedIn برنامه‎ای است که سعی می‌کند شرکت‌ها را با افراد مرتبط کند و دریافت اعلان‌ها از این برنامه چیز عجیبی نیست. اما کسپرسکی می‌گوید که حتی پیامی از LinkedIn که در ظاهر ممکن است از طرف یک شرکت قانونی ارسال شده باشد نیز می‌تواند یک ایمیل جعلی و تلاشی برای فیشینگ باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *