10 فروردین 1403

استاندار گیلان: مدیران اجرایی و بانک‌ها در صورت اخلال در سرمایه‌گذاری توبیخ می‌شوند

به گزارش خبر راست و به نقل از تسنیم؛ اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی هفت دغنان صومعه‌سرا، با اشاره به بازدید آیت‌الله رئیسی در دوران ریاست قوه‌ قضائیه از کارخانه ابریشم اظهار داشت: اکنون از 20 درصد ظرفیت این واحد تولیدی استفاده می‌شود و باید به بیش از 80 درصد برسد.

استاندار گیلان به بازدیدهای انجام شده از برخی از واحدهای تولیدی دیگر اشاره و بر لزوم پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش برای رونق تولید تأکید کرد و عنوان کرد: موانعی بر سر راه تعدادی از واحد‌های تولیدی وجود دارد که این موانع در نشست کارگروه رفع موانع تولید بررسی می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن اعلام حمایت از تولیدکنندگان و فعالان عرصه صنعت در استان گیلان خاطرنشان کرد: از تولیدکنندگان غیور گیلان تمام قد حمایت می‌کنم و چرخ تولید را با حمایت دولت مردمی و بازدیدهای میدانی به حرکت درمی‌آوریم.

استاندار گیلان همچنین به تعطیل بودن برخی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی هفت دغنان صومعه‌سرا و نیز دیگر مناطق اشاره و طی دستوری به فرمانداران ابلاغ کرد تا گزارشی از تعداد واحد‌های تعطیل در سراسر استان و علت تعطیلی این واحدها برای او ارسال کنند تا تکلیف آن‌ها مشخص شود.

عباسی با بیان اینکه حیف است ماشین‌آلات در واحدهای تولیدی باشد و به دلایلی که قابل حل است، واحدها تعطیل باشد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای گیلان در بخش‌های مختلف، همراهی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در بخش تولید ضرورت دارد لذا در اسرع وقت کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری را برگزار می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابراز داشت: عده‌ای اراضی مستعد سرمایه‌گذاری را به دلیل نبود توان مالی معطل نگه‌ داشته‌اند در این راستا باید هرچه سریع‌تر نسبت به خلع ید این اراضی اقدام و یا در مدتی مشخص با حمایت از آنان، تولید و اشتغال را راه‌اندازی کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به وجود زمین‌های بلااستفاده در شهرک‌های صنعتی استان و تأکید بر عرضه آن به سرمایه‌گذار گفت: اگر سرمایه‌گذاری برای ورود به عرصه تولید اعلام آمادگی کند و با بهانه نبود زمین مواجه باشد، با مدیر دستگاهی که کارشکنی کند و یا مدیر بانک برخورد می‌کنم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها و بهسازی ‌زیرساخت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی استان گیلان خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله فاضلاب، آسفالت و دیگر بسترهای مورد نیاز داشته باشیم.

به گزارش تسنیم، استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در سفر به شهرستان صومعه‌سرا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه صنایع ابریشم گیلان از نزدیک در جریان احیای این واحد صنعتی و مشکلات مربوط به افزایش ظرفیت تولید آن قرار گرفت.

اسدالله عباسی همچنین با حضور در شهرک صنعتی هفت دغنان شهرستان صومعه‌سرا ضمن بازدید از روند فعالیت 4 واحد تولیدی در شهرک صنعتی، با مدیران و کارگران این واحد‌های تولیدی گفت‌وگو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *