29 اسفند 1402

جرئیات تعطیلی مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی

به گزارش خبر راست، ایرج حریرچی با بیان این‌که از امروز 257 شهر کشور شامل تمام مراکز استان‌ها در وضعیت قرمز قرار گرفتند، اظهار داشت: مجموع شهرهای قرمز و نارنجی کشور به بیش از 85 درصد رسید و متأسفانه برخی محدودیت‌ها هنوز به طور مناسب در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال نشده است.

وی افزود: مشاغل گروه دو در شهرهای قرمز باید به مدت دو هفته از زمان اعلام وضعیت قرمز، تعطیل شوند. بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت شامل بازارهای محلی و روز، مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، جزو گروه دو هستند.

وی ادامه داد: مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت و لوازم خانگی و تزئینات ساختمان، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، چرم، آتلیه عکاسی و آژانس‌های مشاور املاک باید تعطیل باشند و مراکز تهیه و توزیع و طبخ مواد غذایی نباید پذیرش مشتری داشته باشند.

حریرچی گفت: رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مراکز فروش لوستر، درب و پنجره، حوله، کادویی، ملزومات بدنسازی، واحدهای صنفی فروش طلا، جواهر، نقره و کالاهای دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌های رانندگی مشاغل گروه دو هستند که در شهرهای قرمز باید تعطیل باشند.

وی درباره مشاغل گروه سه که باید در شهرهای نارنجی تعطیل باشند، تصریح کرد: تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، چای‌خانه و قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور 10 نفر و موزه‌ها و تئاتر و مهدهای کودک باید در شهرهای نارنجی تعطیل شوند.

معاون کل وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما به عنوان دستگاه ناظر گله داریم که در شهرهایی که از چند روز پیش قرمز اعلام شده‌اند به خصوص در مراکز استان‌ها و تهران، بسیاری از مشاغل باز هستند و از مردم می‌خواهیم توسط سامانه‌های موجود، موارد تخلف را به دستگاه‌های ناظر اعلام کنند تا اعمال قانون صورت بگیرد. نظارت بر این تعطیلی‌ها به عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول اجرایی، وزارت صمت است و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی مربوطه همکار ما در اعمال قانون هستند؛ مردم تخلفات را به وزارت صمت اطلاع دهند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *