29 اسفند 1402

۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد باهمت نماینده خبرگان رهبری از زندان‌های گیلان آزاد شدند

به گزارش خبر راست، مشاور رسانه‌ای نماینده خبرگان رهبری گیلان از آزادی ۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد این استان باهمت آیت‌الله اشکوری خبر داد.

سید رضا میرپور، مشاور رسانه‌ای حضرت آیت‌الله اشکوری گفت: به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) تاکنون به همت حضرت آیت‌الله اشکوری و همکاری مدیرکل دادگستری استان گیلان و رئیس ستاد دیه و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در خصوص آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، نماینده خبرگان رهبری گیلان موفق به فراهم نمودن موجبات آزادی تعداد ۲۵ نفر با پرداخت مبلغ یک میلیارد و هفت‌صد و نود میلیون ریال به همراه ۱۳ سکه تمام بهار آزادی برای آزادسازی زندانیان به ستاد دیه استان گیلان تحویل داده شد.

مشاور رسانه‌ای نماینده خبرگان رهبری گیلان با بیان اینکه بسیاری از زندانیان به دلیل محرومیت و استضعاف در زندان هستند و حضرت آیت‌الله اشکوری نسبت به این محرومین احساس وظیفه می‌کند گفت: افراد آزاد شده همگی جزو محکومین جرائم غیر عمد و مالی بودند که متوسط محکومیت این افراد، کمتر از ۴۰۰ میلیون ریال است و در میان آن‌ها ما فردی را هم داشتیم که تنها به خاطر ۶ میلیون ریال محبوس بود که خوشبختانه آزاد شد. میرپور اضافه کرد: از ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد که به همت نماینده محترم خبرگان رهبری گیلان آزاد شدند ۱۳ نفر از آن‌ها به خاطر مهریه در زندان‌ بودند که با تلاش آیت‌الله اشکوری آن‌ها نیز آزاد شدند.

وی افزود: از میان زندانی‌های آزاده شده جرائم غیر عمد، ۵ نفر از آن‌ها بانوان بودند که به خاطر دین در زندان بسر می‌بردند که آزاد شدند. مشاور رسانه‌ای نماینده خبرگان رهبری گیلان در مورد اقدامات تأثیرگذار قوه قضائیه استان گیلان در آزادسازی این زندانیان خاطرنشان کرد: با درایت و همکاری مدیرکل محترم دادگستری استان گیلان جناب آقای حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر خلیلی مقدمات آزادسازی این زندانیان فراهم شد و همین‌طور که از زمانی که در کسوت مدیرکل دادگستری استان گیلان منصوب شدند مردم شهیدپرور گیلان شاهد روحیه انقلابی، ضد فساد و مدیرکل دادگستری استان گیلان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *