10 فروردین 1403

تاکید بر تقویت تیم های شناسایی خلاف سازی/ برخی قوانین ناکارآمد منجر به ساخت وساز خلاف می شود/ شهرداری به تنهایی نمی تواند از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری کند

به گزارش خبر راست، به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به اینکه دوران سرپرستی نباید به دوران قانون گریزی تلقی شود گفت: این دوران متعلق به همه کارکنان و مدیران است و باید با با جدیت و قاطعیت از تمام ظرفیت برای پیشرفت و اداره امور استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت همدلی و ثبات در مجموعه شهرداری بیان کرد: مجموعه شهرداری نیروی انسانی توانمندی دارد و اگر خانواده بزرگ شهرداری کنار یکدگیر قرار گیرند می توانند بسیاری از مشکلات وموانع را برطرف کنند.

مهندس عطایی با اشاره به بازدید از نواحی و مناطق شهرداری گفت: به دنبال ایجاد وحدت رویه، حفظ آرامش و نظم بخشی در مجموعه شهرداری هستیم.

سرپرست شهرداری رشت تاکید کرد: شهرداری به تنهایی نمی تواند از خلاف سازی ساختمان جلوگیری کند و بخشی از خلاف سازی ها ناشی از ناکارآمدی قوانین و بخشی دیگر نیز به علت عدم آگاهی است.

مهندس عطایی با تاکید بر اینکه حل بسیاری از مشکلات از حوزه و اختیارات شهرداری خارج است گفت: برخی آشفتگی سیمای شهری را تنها به شهرداری نسبت می دهند و به علت عدم شناخت قوانین شهرداری را مواخذه می کنند.

وی در ادامه فقدان درآمد پایدار را یکی از معضلات شهرداری های کشور عنوان کرد.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر شفاف سازی اظهار کرد: شفافیت به ویژه در حوزه مالی منجر به جلب اعتماد شهروندان می شود و باید عملکرد خود به شهروندان را منعکس کنیم.

مهندس عطایی به ضرورت تقویت تیم های شناسایی برای جلوگیری از خلاف سازی تاکید کرد و گفت: شهرداری رشت به دنبال کسب درآمد از طریق خلاف سازی نیست.

سرپرست شهرداری رشت بیان داشت: ممیزی املاک می تواند درآمد پایدار شهرداری تلقی شود و باید قراردادهای شهرداری با کارشناسی لازم ،تدوین شرح خدمات و نظارت دقیق منعقد شود.

مهندس عطایی به رضایت و تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و یادآور شد: درب اتاق مدیران برای ارباب رجوع باز باشد.

ویسی معاون معماری وشهرسازی شهرداری رشت نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و عملکرد این حوزه ارائه داد.

وی اصلاح ضوابط شهرسازی،اصلاح نقشه منطقه پنج،تشکیل جلسات کارگروه های معماری وشهرسازی به صورت مستمر و …را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت بیان داشت: مستندات ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان فراهم شده و در حال آماده سازی برای ارائه به سازمان فاوا شهرداری است.

ویسی اذعان داشت: شهرداری رشت یکی از نخستین شهرداری های کشور بود که در راستای شفاف سازی آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ را در پرتال شهرداری منتشر کرد.

وی از صدور ۶۸۳ پروانه ساختمانی در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: آمار صدور پروانه ساختمانی در مقایسه با سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است.

نینا پنجه ای مدیر نظارت بر ساخت و سازهای توسعه شهرداری رشت نیز در این جلسه به ضرورت فرهنگ سازی شهروندان برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی تاکید کرد و گفت: جلساتی با محوریت فرهنگ سازی وآموزش شهروندی برگزار گردید.

گفتنی است مهندس عطایی سرپرست شهرداری از واحدهای زیرمجموعه حوزه معاونت معماری و شهرسازی  بازدید و با کارکنان دیدار و گفت و گو کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *