10 فروردین 1403

دریافت وجوه برای ورود به سواحل و مکان های گردشگری غیرقانونی است

رئیس شورای قضایی استان گیلان اخذ وجوه را صرفا در قبال ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی به مردم جایز دانست و اذعان داشت: دریافت وجوه برای ورود به سواحل و مکان‌های گردشگری غیرقانونی است و با دستور قضایی با آن برخورد می‌شود.

به گزارش خبر راست، گردهمایی فصلی روسای واحدهای قضایی و دادستان‌های استان گیلان به صورت ویدیو کنفرانس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان در آغاز سخنان خود در این همایش، با تاکید بر لزوم توکل و تفویض همه امور به خدای متعال اظهار داشت: انسان باید همواره ضمن توکل به خداوند در تحول و تلاش باشد و عدم پویایی برای آدمی ذلت آور است.

رئیس شورای قضایی استان گیلان در ادامه با تاکید بر لزوم نظارت دادستان‌ها بر حقوق عامه و ضمن اشاره به نارضایتی مردم از اخذ وجه برای ورود به تفرجگاه‌ها، اظهار داشت: همه مردم برای برخورداری از مواهب طبیعی و انفال یکسان هستند و نباید برای بهره‌مندی از آن وجهی بپردازند.

این مقام ارشد قضایی اخذ وجوه را صرفا در قبال ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی به مردم جایز دانست و اذعان داشت: دریافت وجوه برای ورود به سواحل و مکان‌های گردشگری غیرقانونی است و با دستور قضایی با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه دادستان به عنوان مدعی العموم حافظ منافع ملی و انفال بوده و باید بر آن نظارت نماید، افزود: دادستان‌ها در حوزه‌های قضایی خود، باید در این خصوص به طور مستقیم نظارت نموده و با متخلفان برخورد نمایند.

خلیلی، تغییر کاربری زمین های کشاورزی در مناطق گردشگری به پارکینگ و امثال آن را غیرقانونی و تخلفی آشکار دانست و گفت: احداث پارکینگ در جهت رفاه گردشگران گرچه امری لازم و ضروری بوده اما باید در چارچوب موازین قانونی و با کسب مجوزهای لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در این گردهمایی مجازی همچنین بر لزوم نظارت دقیق روسای واحدهای قضایی بر زیر مجموعه و عملکرد کارکنان و نیز بر اجرای صحیح و کامل بخشنامه های اداری و قضایی تاکید نمود.

وی در پایان با اشاره به سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در دستگاه قضا و تاکیدات رئیس قوه قضائیه در این زمینه گفت: لازم است روسای واحدهای قضایی و دادستان‌ها با بهره گیری از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس و اتخاذ تدابیر لازم برای اعطای مرخصی به زندانیان خصوصا در شرایط فعلی جامعه، در راستای کاهش جمعیت زندانیان گام بردارند.

گفتنی است در پایان این همایش، لوح تقدیر رئیس قوه قضائیه به قضات و کارمندان نمونه کشوری سال ۱۳۹۸ دستگاه قضایی استان گیلان تقدیم شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *