10 فروردین 1403

پرداخت اضافه کاری پرسنل شهرداری بر اساس بودجه مصوب شورا / استفاده از وکلای مجرب، کارآزموده و دانا برای پرونده های مهم حقوقی

به گزارش خبر راست،در نشست غیررسمی شورای اسلامی شهر رشت که با حضور رئیس و پنج عضو شورا و شهردار و معاون مالی و اقتصادی شهرداری برگزار شد، دکتر ناصر حاج محمدی در سخنانی روشن و صریح در باره دو موضوع مهم این روزهای شهرداری رشت توضیح داد.

شهردار رشت در این نشست گفت: شهرداری بر اساس بودجه و دستورالعمل بودجه مصوب شورا باید هزینه کند ما که نیامدیم سر خود اضافه کاریها را کم یا اضافه کنیم. اگر قبلاً این کار صورت گرفته خب خلاف بوده و من نمی خواهم خلاف کنم.

دکتر ناصر حاج محمدی در توضیح این مطلب گفت: طبق بودجه مصوب شورا متوسط میانگین اضافه کار کل نیروی انسانی شهرداری ۱۱۰ ساعت اعلام شده به علاوه تعطیل کاری که مثلاً اگر ما بخواهیم به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه به همه ۱۷۵ ساعت اضافه کار بدهیم، تفاوت ۱۷۵ ساعت با ۱۱۰ ساعت مصوب شورا ۶۵ ساعت می شود که اگر ضرب در دو هزار نیروی کار شهرداری شود و ضرب در مبلغ ریالی اضافه کاری عددی بالای دو میلیارد تومان خواهد شد که باید در ماه پرداخت شود و این کار در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد صورت گرفته و ۱۴۰ ساعت اضافه کاری پرداخت شده که درست نبوده چون مطابق ضابطه نیست.

شهردار رشت سپس افزود: چون ما دنبال ضابطه مند کردن مجموعه شهرداری هستیم یا باید بودجه سال ۹۸ اصلاح شود و یا آن بند که مربوط به همین موضوع هست مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: حتی اگر بخواهیم همان ۱۴۰ ساعت اضافه کار سال گذشته را پرداخت کنیم ما به تفاوت آن با متوسط ۱۱۰ ساعت ۳۰ ساعت می شود که با ضرب در دو هزار نیروی انسانی ۶۰ هزار ساعت می شود، که باز هم خلاف بودجه است. بنا بر این من هم با شما در این زمینه موافقم که باید تکلیف این وضعیت مشخص شود.

شهردار رشت در ادامه در باره موضوع مرتبط با محاکم قضایی و احکام صادره علیه شهرداری رشت مورد اشاره یکی از اعضای شورا گفت: همین حکم ۲۲ میلیاردی مورد اشاره را من و خانم گل احضار کشف کردیم. وقتی ۲۲ میلیارد تومان، شهرداری می خواهد محکومیت بگیرد، آمدند یک میلیارد تومان برای تجدید نظرخواهی پول پرداخت کنند و صاحب این پرونده می آید و می گوید من سه ساعت دیگر رای می گیرم. مگر می شود شما صبح بروی دادگاه و ظهر رای بگیری؟ برخی از موضوعات را داریم به طور قانونی پیگیری می کنیم و در همین زمینه جا دار من از خانم گل احضار برای جدیت و پیگیری در این موضوع تشکر کنم.

دکتر حاج محمدی سپس خاطر نشان کرد: همه محکومیت هایی که بیش از یک میلیارد تومان است را باید وکیل دادگستری قسم خورده، مبرز، کار کشته بگیریم نه اینکه یک جوان تازه کار را پیگیر پرونده کنیم و برای پرونده های بیش از پنج میلیارد تومان هم باید از یک مجموعه حقوقی توانمند یا یک گروه حقوقی مبرز و کاردان استفاده کنیم.

شهردار رشت در پایان سخنانش در جمع بندی این دو موضوع گفت: بنا بر این در شرایط موجود باید آنهایی که اضافه کار می کنند، ساعت اضافه کاری آنها به طور کامل باشد و با کسی که اضافه کاری نمی کند تفاوت داشته باشد تا عدالت برقرار گردد و در موضوع دوم هم ما باید جداً در جایی که لازم است هزینه کنیم تا خسارت نبینیم و برای نتیجه گرفتن در محاکم از وکلای کاردان بهره مند شویم.

گفتنی است در این نشست غیر رسمی حاجی پور رئیس شورا، زاهد، عاقل منش، جذب، علیپور و عبداللهی پنج عضو شورای اسلامی شهر رشت، مریم گل احضار معاون مالی و اقتصادی و علیرضا قانع مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *