10 فروردین 1403

رشد ۱۲۰ درصدی خرید و فروش اینترنتی در کشور

شرکت ملی پست ایران گفت: آمار نشان از رشد ۱۲۰ درصدی خرید و فروش اینترنتی در کشور دارد بر همین اساس لازم است ما خدمات خود را در این بخش افزایش دهیم.

به گزارش خبر راست، به نقل از ایلنا مدیرعامل شرکت ملی پست ایران امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه «کارپوشه ملی ایرانیان» با سازمان فناوری اطلاعات با اعلام این خبر افزود: در راستای سیاست کلان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین رسیدن به ایران هوشمند 100 طرح با مشارکت استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های بخش خصوصی با هدف خدمات کیفی‌تر پستی به مردم در حال انجام است.

 نعمتی افزود: کارپوشه ملی ایرانیان یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند زمینه ارتباط بهتر با مردم برای ارائه خدمات کیفی‌تر در بستر دیجیتال را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه از طریق کارپوشه ملی ایرانیان امکان ارائه قبوض به مردم به عنوان یکی از خدمات اصلی فراهم می‌شود، افزود: همچنین مکاتبات اداری و ارسال و دریافت درخواست‌های مردم در بستر این کارپوشه برای رفاه بیشتر مردم فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به بند 3 ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه اظهار کرد: این بند از قانون به انتشار آزاد اطلاعات می‌پردازد تا همه دستگاه‌ها را مکلف به ارائه اطلاعات خود به مردم باشند. کارپوشه ملی ایرانیان بستری است تا این بند از قانون امکان اجرایی شدن بیشتر را پیدا کند.

 نعمتی اضافه کرد: هم‌اکنون زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توسعه کارپوشه ایرانیان در کشور فراهم است و ما امیدواریم سازمان‌های دولتی و حاکمیتی برای اجرای آن همکاری لازم را بیشتر از گذشته داشته باشند.

وی تاکید کرد: در همین راستا رویکرد سازمان پست نیز تغییر کرده و بر اساس واقعیت‌های جامعه در حال برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر در مبادلات پستی هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران یکی از تغییرات بزرگ را رشد 120 درصدی خرید و فروش اینترنتی در کشور عنوان کرد و افزود: شرکت ملی پست نیز قصد دارد با استفاده از کارپوشه ملی ایرانیان ارائه خدمات الکترونیکی خود را در این زمینه افزایش دهد.

 نعمتی با اشاره به تذکر وزیر ارتباطات درباره حذف قبوض خدماتی اظهار کرد: حذف قبوض کاغذی و صدور و ارائه آنها با استفاده از کارپوشه ایرانیان از اقدامات دیگر سازمان ملی پست در این زمینه خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: تمام خدمات ذکر شده برای تحقق دولت الکترونیک و دستیابی سریع‌تر به ایران هوشمند است که امیدواریم مورد توجه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و همچنین استقبال مردم قرار گیرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *