10 فروردین 1403

برای شرکت در انتخابات داشتن شناسنامه و شماره‌ ملی کافی است/تطبیق آنلاین اطلاعات رای دهندگان

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور اعلام کرد که ضرورتی به همراه داشتن کارت ملی برای شرکت در انتخابات 29 اردیبهشت ماه نیست و حفظ بودن شماره ملی کافی است.

به گزارش خبر راست، سیف اله ابوترابی، درباره اینکه برای شرکت در انتخابات چه مدارکی باید همراه رای‌دهندگان باشد، گفت: همراه داشتن شناسنامه برای شرکت در انتخابات ضروری است اما همراه داشتن کارت ملی ضروری نبوده و تنها کافی است که رای‌دهندگان کدملی خود را بخاطر داشته‌باشند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره سازوکار راستی‌ آزمایی شماره ملی ارائه شده از سوی شهروندان نیز گفت: سیستم‌های آنلاین و برخط بوده و بلافاصله شماره ملی ارائه شده از سوی رای‌دهنده با اطلاعات شناسنامه‌ای وی تطبیق داده شده و اگر این اطلاعات با یکدیگر مطابقت نداشته باشند از رای دادن فرد جلوگیری خواهد شد. البته اگر فردی کارت‌ملی‌اش را همراه دارد بهتر است که همراه با شناسنامه‌اش در روز رای‌گیری بیاورد.

وی اضافه کرد: تفاوتی میان کارت ملی هوشمند و کارت‌های ملی قدیمی وجود ندارد.

به گفته ابوترابی سامانه تشخیص اطلاعات در صندوق‌های سیار اخذ رای نیز پیش‌بینی شده است.

آمادگی سازمان ثبت احوال برای ارائه شماره ملی رای‌دهندگان حتی در روز انتخابات

وی همچنین از آمادگی سازمان ثبت احوال و ادارات تابعه برای ارائه شماره ملی رای‌دهندگان حتی در روز برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: این افراد می توانند به ادارات ثبت احوال مراجعه کرده و در روز برگزاری انتخابات نیز در شهرستان‌ها و مراکز استان ها از طریق تلفن افراد فاقد شماره ملی می توانند این شماره را دریافت کنند تا همه افراد واجد شرایط بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *