10 فروردین 1403

پاسخ نوبخت به نامه زیباکلام درباره بحران زباله گیلان

به گزارش خبر راست، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به نامه دکتر صادق زیباکلام درباره مشکل دفن زباله در شهر رشت و سایر نقاط کشور، به برخی اقدامات مهم دولت برای حل این مشکل اشاره کرد.

متن نامه محمدباقر نوبخت بدین شرح است:

استاد گرامي جناب آقاي دكتر زيباكلام،
با سلام و احترام
نامه حضرتعالي مبين نگراني‌هاي زيست‌محيطي شما از طريق رسانه‌ها عزّ وصول بخشيد.
ابتدا لازم مي‌دانم از توجه و حساسيت جنابعالي نسبت به مسائل متنوع جامعه و صيانت از منافع مردم و پيشگيري از مضار عمومي تقديس نمايم.

متاسفانه به رخداد زيان بخشي در مورد دفن زباله در رشت اشاره کردید كه نه تنها ابعاد آن به جغرافياي گيلان و استان‌هاي شمالي محدود نمي شود بلكه هم اكنون يكي از چالش‌هاي خطير كشوري است. از اين رو در برنامه ششم توسعه به عنوان يكي از مسائل الويت‌دار برنامه مورد تاكيد و حتي تقنين قرار گرفت و در لايحه بودجه٩٧ معادل دو ميليارد دلار براي اجراي طرح‌هاي مختلف پسماندها و بازيافت آنها پيش‌بيني شد كه مجلس محترم در تبصره (٦) مبلغ هزار ميليارد تومان در يك سازوكار براي آن تأمين اعتبار نمود…

در جهت سرعت بخشي و برخورداري از فناوري‌هاي روزآمد، به مسولين اجرايي ذيربط ابلاغ شد تا از تجارب سركار خانم دكتر شيرزادي و اقدام مؤثر ايشان در كرمانشاه استفاده نمايند.

مجددا با تكريم روحيه مردم دوستي جنابعالي تقاضا دارم تشريك مساعي در شناسايي مشكلات و اظهار نظر در حل آنها را استمرار بخشيد.

ارادتمند شما،
محمد باقر نوبخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *