29 اسفند 1402

یخچال 5 میلیونی به 11 میلیون تومان رسید

دو کارخانه لوازم خانگی قیمت محصولات خود را 20 تا 27 درصد افزایش داده‌اند. این در حالی است که این شرکت‌ها دو ماه گذشته نیز قیمت کالاهای خود را بیش از 50 درصد گران کرده‌بودند.

به گزارش خبر راست، به نقل از تسنیم در روزهای نخست شهریورماه بازار شاهد فاز جدید افزایش قیمت لوازم خانگی از سوی کارخانجات است و در این میان هیچ دستگاهی برخوردی با شرکت‌های متخلف نمی‌کند.

در طول چند ماه اخیر بازار لوازم خانگی با رشد قابل توجه قیمت و کاهش عرضه شرکت‌ها روبرو شده است که این موضوع مشکلات زیادی را برای مصرف کنندگان به وجود آورده است. البته گرانی لوازم خانگی حدود سه ماهی است که از سوی شرکت‌ها اجرایی شده اما مسئولین مدام از بررسی این موضوع سخن گفته و وعده های متعددی در مدیریت بازار را اعلام می‌کنند. اما متأسفانه در روزهای نخست شهریورماه بازار شاهد فاز جدید افزایش قیمت لوازم خانگی از سوی کارخانجات است و در این میان هیچ دستگاهی برخوردی با شرکت‌های متخلف نمی‌کند.

اوضاع این روزهای بازار لوازم خانگی از زبان کسبه بسیار نگران کننده بوده و آنها مدام از نبود کالا در بازار گله مند هستند.

*یخچال 5 میلیونی به 11 میلیون تومان رسید

به اعتقاد فروشندگان لوازم خانگی پیش از این شرکت‌ها محصولات را به صورت شرایطی به ما می‌فروختند اما چند ماهی است که در ازای پول نقد کالا را یک ماهه آن هم با نامه نگاری‌های مختلف تحویل می‌دهند. جالب اینجاست رشد قیمت‌ها در انواع کالاهای لوازم خانگی به صورتی ادامه دارد که یک یخچال سایدبای ساید 5 میلیونی به 11 میلیون رسیده که این موضوع اصلاً برای مردم منطقی نیست.

محمدی یکی از فروشندگان لوازم خانگی در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: دو کارخانه لوازم خانگی قیمت محصولات خود را 20 تا 27 درصد افزایش داده‌اند. این در حالی است که این شرکت‌ها دو ماه گذشته نیز قیمت کالاهای خود را بیش از 50 درصد گران کرده‌بودند.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت اعلام کرده باید موجودی انبار را در سامانه جامع انبارها درج کنیم تا مشمول کالاهای قاچاق نشود، افزود: دو روز است که درگیر این سایت هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم موجودی انبار خود را در آن به ثبت برسانند.

*شگرد کارخانجات در فروش لوازم خانگی با چندین برابر قیمت به فروشندگان

این فروشنده با اشاره به اینکه چند ماهی است که شرکت‌ها کالا به ما نمی‌فروشند گفت: این درحالی است که انبار کارخانجات لوازم خانگی لب به لب پر از کالاست اما آنها ترجیح می‌دهند محصولات را با قیمت بالاتری به فروش برسانند. به عنوان نمونه بنده از اول اردیبهشت ماه پول کالاهای خود را پرداخت کرده اما هنوز نتوانستم جنس‌های خود را تحویل بگیرم.

فروشنده دیگری با اعلام اینکه شرکت‌ها مدعی هستند کالاها را با قیمت مناسب در اختیار کسبه قرار می دهند، گفت: اما در زمان تحویل جنس از ما می خواهند مابه التفاوت قیمت کالا را به حساب های ثالث واریز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *