10 فروردین 1403

ضرورت حصول اطمینان در سرمایه گذار تالاب عینک

به گزارش خبر راست، مسعود نصرتی در این جلسه ضمن قدردانی از همراهی نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مباحث تالاب عینک و تراموا بیان داشت: مجموعه مدیریت شهری رشت بر آن است تا پس از مشخص شدن مالک اصلی تالاب عینک اقدام به جذب سرمایه گذار و اجرای طرح های توسعه ای شهری و زیست محیطی نماید.

وی افزود: شرایط باید به گونه ای فراهم شود تا سرمایه گذار اطمینان داشته باشد که طرح های وی با شکست مواجه نخواهد شد

ادامه پیگیری مصوبات جلسه مشکلات تالاب عینک و قطار شهری از امروز

شهردار رشت در ادامه از پیگیری مصوبات پس از پایان جلسه امروز توسط شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری رشت با استفاده از تجربیات دیگر شهرها طی انعقاد قرارداد و تفاهم نامه در راستای ورود سرمایه گذار در زمینه تالاب عینک برنامه ریزی خواهد کرد، اما قبل از آن با تعیین تکلیف کمیسیون ماده ۱۲ باید ضمن رفع ابهام این تالاب، موضوع مالکیت آن شفاف سازی گردد.

وی افزود: مشابه این پیشنهاد، تحویل ۴۵۰ هکتار از زمین منابع طبیعی در لاکان به شهرداری را داریم که سرمایه گذار در این زمینه نیز ورود کرده است.

دکتر نصرتی در خصوص پروژه تراموا یادآور شد: خوشبختانه مسیر خوبی در زمینه تراموا طی شده و تاکنون سرمایه گذار در این پروژه ورود داشته و شهرداری رشت متقاضی ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شده که تا امروز با ۱۵۰ میلیارد تومان موافقت شده و در مرحله تصویب سازمان همیاری شهرداری ها قرار دارد.

شهردار رشت با تاکید بر ورود دو سرمایه گذار چینی و سرمایه گذاران ایرانی در اجرای پروژه تراموا گفت: برای تخصیص ۱۵ میلیارد تومان نمایندگان مردم رشت در مجلس تلاش بسیار زیادی داشته اند حال اگر این مبلغ هر چه سریع تر جذب گردد کار با سرعت بالاتری پیش خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *