10 فروردین 1403

الزامات قانونی تبلیغات نامزد های انتخاباتی اعلام شد

به گزارش خبر راست، رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در خصوص تبلیغات نامزد های انتخاباتی گفت : تشکیل ستادهادی اصلی نامزدهای ریاست جمهوری در شهرستان‌ها با مسئولیت ستاد استانی اصلی انجام می‌ شود.

 محمد احمدی پور در نشست ستاد انتخابات که با حضور فرمانداران برگزار شد افزود : برابر دستورالعمل تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است نامزدهای ریاست جمهوری می‌توانند با تشکیل یک ستاد اصلی تبلیغات در تهران، مراکز استان‌ ها و شهرستان‌ها، دارای ستادهای فرعی متعدد دیگری نیز با مسئولیت ستاد اصلی هر استان و شهرستان باشند.

وی گفت : ستادهای اصلی شهرستان باید با معرفی مسئول ستاد اصلی استان و ستادهای فرعی شهرستانی با معرفی مسئول اصلی ستادهای شهرستانی با ذکر محل استقرار و مسئول مربوطه به ستاد انتخابات و فرمانداران شهرستان معرفی ‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان افزود : برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات تبلیغات انتخابات باید پس از کسب مجوز از وزارت کشور یا استانداری و فرمانداری بر اساس قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی انجام شود.

محمد احمدی پور اعلام کرد : درخصوص برگزاری جلسات در دانشگاه‌ها نیز هیأت‌های 3 نفره داخل دانشگاه مجوز می دهند و مسئول نظارت بر آن هستند.

وی گفت : انجام سخنرانی، پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران ایشان در مکان‌های مجاز مشروط به این است که از بلند گوهای سیار و ثابت در خارج از محیط سخنرانی استفاده نکنند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات متفاوت با استفاده از امکانات دولتی و عمومی له یا علیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است  خاطر نشان کرد: فراهم کردن مشارکت حداکثری آحاد ملت وظیفه‌ همه‌ قوا و نهادها است تا منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص فراهم شود.

محمد احمدی پور گفت : در همین زمینه جلسات برای مشارکت حداکثری از جمله جوانان و رای اولی کاملا قانونی است و اگر هرسازمان نظارتی تخلفی را مشاهده کرده است ستاد انتخابات از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد کرد.

وی افزود : مباحثی که در خصوص بروز برخی تخلفات مطرح ‌شد کلی است و اگر مستنداتی در این خصوص وجود دارد برای بررسی و تصمیم ‌گیری به ستاد انتخابات استان ارائه  شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه ناسالم جلوه دادن روند برگزاری انتخابات بازی در زمین دشمن است  گفت : بزرگ نمایی ، تعمیم جز به کل و القاء تخلفات گسترده در انتخابات یکی از شگردهای اصلی جنگ روانی دشمنان نظام و انقلاب و رسانه های آنان در خارج از کشور علیه انتخابات است و باید تلاش کنیم با رعایت بصیرت و هوشیاری چنین بهانه هایی به آنها ندهیم.

محمد احمدی پور افزود : براساس قانون و فرامین رهبر معظم انقلاب رأی مردم حق الناس است و ما خود را پاسدار رأی مردم می‌دانیم.

 وی تصریح کرد : معیار درخصوص تشخیص تخلفات قانون انتخابات  است و سلایق افراد و جریانات سیاسی ملاک نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *