10 فروردین 1403

حل معضل بیکاری جوانان، معضلات کشاورزی و تجارت مهم ترین برنامه مدنظر در شهرستان رشت/ گلایه از مدیران دستگاههای شهرستان رشت به جهت عدم مصاحبه با رسانه ها

عصر امروز چهارشنبه بیست و دوم فروردین ماه نشست خبری سید محمد احمدی فرماندار رشت با اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

اختصاصی خبر راست/ معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رشت در ابتدا در سخنانی اذعان داشت: این نشست به لحاظ تقدیر از اصحاب رسانه در جهت انعکاس اخبار دستگاههای دولتی و بیان عملکرد سه ماهه فرماندار است.

تداوم جلسات فرماندار با اصحاب رسانه در جهت پیشبرد اهداف نظام

انصاری ازتداوم جلسات فرماندار با اصحاب رسانه خبر داد و گفت: این نشست ها در پیشبرد اهداف نظام و دولت تدبیر و امید است.

سید محمد احمدی در این نشست ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه خالصانه در عرصه اطلاع رسانی گام برمیدارند و اگر قرار است دولتی موفقت های خود را امیدوارانه به مردم منعکس کند باید از رسانه به عنوان یک فرصت و ظرفیت مطلوب بهره مند شود.

حفظ ارتباط با مردم ک مسئولین دو شهرستان رودبار و لاهیجان

فرماندار رشت با اشاره به فعالیت های خود در فرمانداریهای رودبار و لاهیجان تصریح کرد: امروز علیرغم خروج خود از این دو شهرستان همچنان روابطه دوستانه خود را با مردم و مسئولین این دو شهرستان حفظ کردم.

وی افزود: اکنون با توجه به برنامه تنظیم شده و دراختیار قرار دادن این اسناد به استاندار برنامه مطالعه شده عمیق و دقیقی از وضعیت موجود انجام شد لذا بناست این برنامه نقطه اغازین را به نقطه هدف گذاری شده برساند.

به گزارش خبر راست احمدی. خاطرنشان کرد: مساحت شهرستان رشت 1400 متر مربع است که و بیش از یک و نیم میلیون جمعیت دارد و دارای6 بخش است و کلانشهر رشت 670 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

او گفت: هرکدام از بخش های ما ظرفیت ها و پتانسیل های خاص خود دارند و محورهای هربخش را باتوجه به داشته ها و بر اساس انچه که در دولت تدبیر و امید می بایست کار میشد تقسیم بندی کرده ایم.

مقوله اشتغال در شهرستان رشت دارای ساختاری 50 ساله است.

وی با قدردانی از فعالیت فرمانداران ماضی تصریح کرد: مهم ترین بحثی که کل ارکان نظام و دولتمردان دولت و تدبیربدان توجه خاص دارند مقوله اشتغال است و مقوله ای که دارای ساختاری 50 ساله است.

فرماندار شهرستان رشت یادآور شد: آنچه که مدنظر شهرستان است حل بحث بیکاری برای جوانان، معصلات کشاورزی و تجارت است و این سه مورد ازازالویت های اصلی تعریف شده در شهرستان رشت می باشد، که توسط استاندار به عنولن تقش راه ترسیم شده تا در سند چشم انداز1404 بدان دست یابیم.

فرماندار رشت با تاکید بر تشکیل کارگروه اشتعال گفت: در کمتر از سه ماه. گذشته 18جلسه کارگروه اشتعال. در جهت رفع موانع تولید و تسهیل تشکیل شد ،که این جلسات با ارائه تسهیلات به طرحهای کمیته بوم گردی ، تولید و اشتغال و…..همرا بوده است.

جذب 90 درصدی اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان رشت

او در ادامه از جذب بیش از 90 درصدی اعتبارات تخصیص یافته کارگروه اشتغال در سه ماهه اخیر به شهرستان رشت خبرداد و یاداورشد: تلاش ما آن است تا در کمتر ازیک ماه تمامی اعتبار تخصیص یافته به شهرستان رشت جذب گردد.

احمدی بیان داشت: در سه ماهه گذشته توانستیم 50 میلیارد تومان اعتبار در قالب مشاغل خانگی. مکانیزه کردن زمین های کشاورزی با ایجاد 3 هزار فرصت شغلی در قالب جذب اعتبار داشته باشیم

به گزارش خبر راست احمدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های ملی گفت: یکی از برجستگی های دولت یازدهم و دوازدهم این بود که استفاده از تمامی ظرفیت های ملی در دستور کار فرمانداران قرار میگرفت.بنده نیز به عنوان فرماندار رشت به همراه نمایندگان استان تاکنون در شش نشست ملی برای توسعه شهرستان حضور داشتم.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش دو چندان فرمانداران مراکزاستانها تصریح کرد: تمام سعی ما این بود که ضمن حفظ سهم شهر رشت با ورود هر چهره ملی شهر رشت فرمانداری میزبان در خدمت آن عزیز برای رفع معصلات شهر باشد.

احمدی با تاکید بر حضور معاون وزیر نیرو در رشت تصریح کرد: با بررسی شاخص های برخوردار شهرستان متوجه شدیم که این شهرستان در بحث زیرساختها چون راه روستایی برق از وصعیت مطلوبی برخوردار نیست لذا با ارایه اعداد و ارقام نزد وزرا در بهبود وضعیت زیرساختی این شهرستان گام هایی برداشته ایم.

عدم تحقق سهم رشت در سطح ملی

وی افزود: متاسفانه سرسبزی، مهیمان نوازی و مردمان خوب در این شهر سبب شده که ما نتوانستیم سهم رشت را در سطح ملی جذب نماییم.

احمدی با اشاره به کاهش منابع پشت سد گفت: همه تلاش و کوشش فرمانداران و مدیران بران است که با کمترین خسارت سال زراعی را پشت سر بگذارانیم و باید با مردم صادق باشیم تا مردم هم احساس کنند که دولت و مسئولین حامی و همراه آنان هستند.

لایروبی 400 کیلومتر انهار در سال 97

وی افزود: در راستای تامین اب کشاورزی 11 جلسه در این سه ماه تشکیل شد و 290 کیلومتر انهار بوسیله بیست بیل مکانیکی لایروبی شد ، لذا
امید است در بودجه سال جاری به هدفگذاری خود در زمینه لایروبروبی انهار که 400 کیلومتر است دست یابیم.

انجام شخم اولیه 60 درصد از زمین های زراعی شهرستان رشت

فرماندار رشت با تاکید بر زدن شخم اولیه 60 درصد زمینهای شهرستان رشت یادآور شد: کارگروه مدیریت اب با ریاست استاندار تشکیل شده است.

احمدی با بیان اینکه مجوز 100کیلومتر از راههای روستایی از دکتر خادمی معاون راه روستایی اخذ گردیده است، گفت: مجوز آب دار شدن 11 روستا از معاون وزیر نیرو اخذ شده است.

تعدیل شاخص های نامناسب شهرستان رشت

فرماندار رشت تعدیل شاخص های نامناسب شهرستان را از مهم ترین برنامه های خود عنوان کرد و گفت: 238 هزار هکتار زمین کشاورزی استان که یک سوم ان سهم شهرستان رشت است و هشت دهم هکتار زیر کشت میرود لذا با نشست های تخصصی باید در سال 97 این شاخص را افزایش داده و به لحاط اقتصادی در توسعه شهرستان برنامه مدونی داشته باشیم.

عدم توجه به بحث گردشگری روستایی و مواجه با ویلاسازی هموطنان خارج از استان

سید محمد احمدی با تاکید بر ضرورت توجه به بحث گردشگری در شهرستان رشت خاطرنشان کرد: اگر ماسمت گردشگر پذیری روستاهای شهرستان نرویم روستاها محل امنی برای ویلاسازی هموطنان خارج از استان خواهد بود و تنها چیزی که از این کار برای ما می ماند انباشت زباله است.

ضرورت تقویت جامعه مدنی

وی تقویت جامعه مدنی را یکی دیگر از بر نامه های. خود عنوان کرد و گفت: در بخش سیاسی انچه که در سه ماهه اخیر صورت گرفته ارائه مجوز برگزاری همایش و نمایش های خیابانی بوده که مجوز 20 همایش و نمایش داده شده است تمام تلاش ما این بوده که در چهارچوب قانون این برنامه ها و همایش ها برگزار شود.

وی با تاکید بر 40 ساله شدن نظام سیاسی ایران تصریح کرد: ازیک نظام 40 ساله برخوردهای هیجانی قابل قبول نیست و تمامی حرکتها و جنبش ها باید مبتنی بر عقلانیت باشد.

او گفت: شفافیت و پاسخگویی از شاخصه های حکمرانی مناسب است و اگر بتوانیم حاکمیت قانونی را در جامعه نظام مند کنیم تمامی مشکلات در لوای حاکمیت قانون قابل رفع و رجوع خواهد بود.

وی ضمن گلایه از عدم مصاحبه مدیران در رسانه ها گفت: اگر مدیری تمایل به مصاحبه نداشته باشد باید در عملکرد خود بازبینی داشته باشد و انتظارم از مدیران شهرستان ایجاد ارتباط دو سویه با اصحاب رسانه است و من از همه مدیران دستگاههای شهرستانی انتظار دارم که پایخگوی اصحاب رسانه ها باشند.

استقبال از نقد منصفانه

فرماندار رشت با تاکید بر استقبال خود از نقد منصفانه یاداور شد: اگر نقد ها در راستای توسعه هر نقطه جعرافیایی شهرستان باشد با دیده منت استقبال خواهم کرد.

تشکیل کار گروه اجتماعی سیاسی در فرمانداری رشت

سید محمد احمدی از فعال کردن کارگروه اجتماعی سیاسی خبرداد و افزود: در ان کارگروه اصحاب رسانه میتوانند صاحب نظر باشند چرا که اصحاب رسانه به دلیل قرابت و نزدیکی که به مردم دارند بهتر میتوانند مسایل مطرح نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *