10 فروردین 1403

درصد بهره مندی مردم گیلان از نعمت گازدر بخش شهری و روستایی بیش از نرم کشوری است

عصر امروز سه شنبه هشتم اسفند ماه نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اصحاب رسانه در سالن همایش این شرکت برگزار شد.

اختصاصی خبر راست/ مهندس حسین اکبر در ارائه عملکرد شرکت گاز گیلان طی چند سال اخیر گفت: شرکت گاز گیلان از جمله شرکتهای خدماتی است که بعداز انقلاب کار خود را اغاز و در مدت سی سال تلاش توانست 99.9 درصد نقاط شهری به جز شهر تاریخی ماسوله را تحت پوشش نعمت گاز قرار دهد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به بهره مندی 93.5 درصد بخش روستایی از نعمت گاز گفت:در استان گیلان مجموع بخش شهری و روستایی بهره مند از نعمت گاز 97.6 درصد است و این در حالی است که جمعیت استان تحت پوشش گاز کشور در بخش شهری و روستایی 97 درصد است به عبارتی گیلان در حوزه بهره مندی از نعمت گاز 6/. درصد بیشتر از نرم کشور است.

وی افزود: شرکت گاز استان گیلان یک خانواده 1400 نفره است، که از این تعداد 366 نفر نیروی رسمی 350 نیروی قراردادی 191 نیروی گازبان و 117 نیروی کنتورخوان 56 اکیپ امداد در هر اکیپ 4 نفره و 26 نشت یاب، و 119 نفر دربخش های ستادی مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

مردم استان گیلان لایق بهترین ها هستند

حسین اکبر مردم گیلان را لایق بهترینها دانست و گفت: با توجه به عدم سرمای شدید در زمستان سال جاری شش میلیارد مکعب فروش گاز دربخش خانگی، صنعت،و CNG داشته ایم.

 

وی در خصوص ترکیب مصرف گاز در استان خاطرنشان کرد: این مصارف 45درصد در بخش نیروگاهی 37 درصد در بخش خانگی 5 درصد در بخش صنعتی و 5 درصد سی ان جی و حمل و نقل می باشد.

حسین اکبر اذعان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و رعایت دمای اسایش بین 18 تا 21 درصد میتوان به بخش صنعت و نیروگاه هها به سهولت ترزیق گاز داشت.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تاکید بر کاهش چشمگیر حوادث ناشی از گاز تصریح کرد:در سالجاری هیچگونه مرگ خاموشی ناشی از گاز در بخش خانگی و صنعتی نداشته ایم .فقط یک مورد انفجار در بخش صنعتی بود که منجر به فوت یکی از هموطنان مان شد.

78 صنعت از 92 صنعت استان گیلان گازدار هستند

به گزارش خبر راست وی افزود: شرکت گاز گیلان در بخش صنعتی بالاترین عملکرد را در کل کشور داشته است .گیلان 92 نقطه صنعتی دارد که 78صنعت را با اعتبار 71 میلیاردتومان گاز دار کرده است.

مهندس اکبر در خصوص پروژه های کیفی قابل اجرا شرکت گاز گیلان در سال 96 اذعان داشت: اجرای پروژه GIS، طرح قرائت آنلاین کنتورهای خانگی, طرح سفیران انرژی. و طرح بهینه سازی گرم کن ایستگاههای تقلیل فشار از اهم پروژه های این شرکت در سال 96 است.

گیلان تنها استان کشور به جهت داشتن مرکز پیام استانی

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با تاکید بر راه اندازی مرکز پیام استانی در گیلان خاطرنشان کرد:
استان گیلان تنها استانی است که مرکز پیام استانی دارد. و با تجهیز ماشینهای امداد به jps همکاران امداد می توانند در کمترین فاصله زمانی ممکن خود را به دورترین نقطه استان برسانند.

150 میلیارد تومان مطالبات معوقه شرکت گاز در بخش صنعتی، خانگی و ادارات دولتی است

وی در پاسخ به سئوال مطرح شده در بحث مطالبات معوقه شرکت گاز گیلان یادآور شد: این شرکت حدود 150 میلیارد تومن در سطح کل استان در بخش های صنعتی و خانگی و ادارات دولتی مطالبات معوقه دارد که با رایزنی های انجام. شده این مطالبات دریافت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در خصوص مسائل مطرح شده در دیوان عدالت اداری در مقوله قبوض گاز خاطرنشان کرد: در سراسر کشور شرکتهای استانی تنها کار قرائت را انجام میدهند،فرایند عدد گذاری و محاسبه توسط ستاد سرویس دهی می شود در سال 89 با مطرح شدن بحث یارانه ها، گاز بها با یک افزایش روبرو شد . لذا رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها با ارائه بخش نامه هایی ابتدا بابت ابونمان و سپس خدمات مستمر مبالغی از مشترکین دریافت می شد، اما در سال 96 از سوی این سازمان بار دیگر به شرکت گاز ابلاغ شد که آبونمان از مشترکین گرفته نشود و دیوان عدالت اداری ابونمان را نقض و همه قبوضی که از تاریخ بیست و چهارم تیر نودو شش مبلغ ابونمان و خدمات مستمر لحاظ شده بود لغو و کل مبلغ دریافتی بابت ابونمان و خدمات مستمر به مشترکین عودت داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *