بدون دیدگاه
2018/02/26 - 9:46

محمود باقری در گفت و گو با خبر راست مطرح کرد:

شباهت پروژه بی آر تی به موجود ناقص الخلقه/اخذ خسارت وارده از شهردار معزول توسط دستگاه قضا حق رشتوندان است

محمود باقری عضو شورای چهارم در گفتگو با خبر راست پروژه بی آر تی را به موجودی ناقص الخلقه ای تشبیه کرد و گفت: این پروژه توسط شهردار معزول رشت اجرایی شد

شباهت پروژه بی آر تی به موجود ناقص الخلقه/اخذ خسارت وارده از شهردار معزول توسط دستگاه قضا حق رشتوندان است. اختصاصی خبر راست/ محمود باقری عضو شورای چهارم در گفتگو با خبر راست پروژه بی آر تی را به موجودی ناقص الخلقه ای تشبیه کرد و گفت: این پروژه توسط شهردار معزول رشت اجرایی شد […]

شباهت پروژه بی آر تی به موجود ناقص الخلقه/اخذ خسارت وارده از شهردار معزول توسط دستگاه قضا حق رشتوندان است.

اختصاصی خبر راست/ محمود باقری عضو شورای چهارم در گفتگو با خبر راست پروژه بی آر تی را به موجودی ناقص الخلقه ای تشبیه کرد و گفت: این پروژه توسط شهردار معزول رشت اجرایی شد با آنکه تعدادی از اعضای شورای شهر به دلایل کاملا فنی و زیست محیطی ، اجتماعی و فرهنگی با آن مخالف بودند و حتی رییس وقت شورا مهندس صابر به طور مکتوب این نگرانی ها را به شهردار معزول اعلام کرد اما ایشان به این نظرات وقعی ننهادند.

ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای پروژه بی آرتی

باقری با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای پروژه بی آرتی خاطرنشان کرد: در اجرای واقعی این پروژه با مشکلات چون ترافیک مرکز شهر به دلیل تمرکز شدید در محدوده میدان شهرداری، وجود اخلال و انفصال در نظام حرکتی این محدوده، عدم وجود رینگ کامل حول. محدوده مرکزی شهر، نواقص کمان ها و از هم گسیختگی در رینگ های شریانی شهر، عدم وجود رینگ پیرامونی (کمربندی) شهر، عدم امتداد مسیر و کمبود معابر شعاعی مرتبط دهندۀ حلقه های شهر، کمبود تقاطع های غیر همسطح در تقاطع شریان های اصلی شهر، عدم پشتیبانی سیستم های حمل و نقل عمومی شهر از یکدیگر وجود گسست در شبکه عمومی، عدم بهره گیری از سیستم های به روز مدیریت و فن آوری اطلاعات در کنترل و مدیریت نظام ترافیک شهر، کمبود شدید ناوگان سیستم اتوبوسرانی و عدم انطباق و تناسب آن با تفاضای سفر در شهر، عدم استفاده از سیستم “میان تعداد” حمل و نقلی مانند ون در سیستم حمل و نقل همگانی، کمبود پارکینگ در سطح شهر بویژه در مناطق مرکزی شهر و عدم وجود برنامه و طرح مشخص در این خصوص روبرو بودیم که نیاز به حل و فصل این مشکلات داشت.

وی افزود: علاوه بر آن کوتاه بودن عرض خیابان ، عدم استقبال مردم از سیستم حمل و نقل عمومی اتوبوس ، افزایش بار ترافیکی ، کاهش گردشگران ورودی به شهر ، تضعیف بازار رشت و تخریب محیط زیست از مهم ترین دلایل من و دوستانم در شورا در مخالفت با اجرای این پروژه بوده است .

بی آر تی یکی از نیازهای اساسی شهر است

عضو شورای چهارم بی ارتی را یکی از نیازهای اصلی شهر رشت دانست و تصریح کرد: این پروژه در زمان و شرایط غیر طبیعی اجرایی شد و فرجام آن را هم دیدیم که چند میلیارد در این پروژه هزینه شد، اما شورای پنجم و شهرداری به این نتیجه رسیدند که ضرر این پروژه بیش از منافع آن است ، نسبت به برچیدن آن اقدام کردند .

محمود باقری اخذ خسارت وارده از شهردار معزول توسط دستگاه قضا را حق رشتوندان دانست و گفت: برچیده شدن این پروژه حتمی آن بوده و شرایط حفظ آن وجود نداشته است . اما من بابت این اتلاف هزینه بسیار متاسفم و امید آن دارم که دستگاه قضایی خسارت وارده بر شهروندان را از شهردار معزول و شرکای ایشان دریافت کند.

وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی شهر نامناسب است

عضو شورای چهارم وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی رشت را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: برای حمل و نقل عمومی شهر رشت قطار شهری و سیستم بی ارتی پیش بینی شده که باید با رعایت الزامات فنی و انجام مطالعات جامع فنی ، عمرانی ، زیست محیطی ، اجتماعی ، فرهنگی و تامین نیازهای مالی اجرا شوند .

وی افزود: تعداد اتوبوس فعال و مورد نیاز برای این شهر، با توجه به حجم ترافیک موجود، حداقل ۳۵۰ دستگاه است. ۶۰ درصد اتوبوس های موجود نیز خارج از حد استاندارد فعالیت دارند. این بدین معنی است که سیستم اتوبوسرانی رشت به لحاظ کمیت و کیفیت، دچار مشکل است.

وجود مشکلات عدیده در سزستم مدیریتی و ساختاری

محمود باقری با تاکید بر مشکلات موجود سیستم مدیریتی و ساختاری در سازمان حمل و نقل بار و مسافر یادآور شد: این امر باعث میشود سهم استفاده از اتوبوس در رشت، بسیار پایین و در حدود ۸درصد باشد.در حال حاضر، حدود ۵۰ درصد سفرهای تحصیلی و خرید و ۳۲ درصد سفرهای شغلی در رشت با تاکسی انجام میشود و این حاکی از آن است که تمایل استفاده از وسایل نقلیه همگانی در رشت پایین نبوده و عدم استفاده حداقلی از اتوبوس معلول عدم کارایی وضع موجود این سیستم در شهر رشت است.

وی در خصوص بهره برداری از خودروهای ون در سطح شهر خاطرنشان کرد: سهم خودروهای ون نیز در حمل و نقل همگانی رشت بسیار ناچیز و علت اصلی این امر نیز تعداد ناوگان بسیار کم آن، است.

عضو شورای چهارم اذعان داشت: سهم استفاده از تاکسی نسبت به سواری در سفرهای تحصیلی رشت حدود ۷ برابر و نسبت به مینی بوس و اتوبوس حدود ۳ برابر است. این مسأله نشان می دهد که جایگزینی سفرهای تحصیلی با ون، مینی بوس و اتوبوس، به جای تاکسی، بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر رشت را پوشش خواهد داد.

محمود باقری با اشاره به سهم ۵۰ درصدی سفرهای تحصیلی در ساعات اوج سفر درون شهری گفت: در صورت جایگزینی سفرهای تحصیلی انجام گرفته توسط تاکسی با ون و سفرهای تحصیلی انجام گرفته توسط مینی بوس با اتوبوس، تقاضای سفر با وسائل نقلیه همسنگ سواری در ساعت اوج میتواند حدود ۳۰ درصد کاهش یابد.


شماره خبر 18589 - 2018/02/26
sdsfrefvrev
خانه هنر نیایش
Website Uptime Monitoring By ServiceUptime.com