10 فروردین 1403

تقاضای محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس به وزیر کشور در خصوص تشکیل کمیته ویژه بررسی موضوع brt رشت

تقاضای محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس به وزیر کشور در خصوص تشکیل کمیته ویژه بررسی موضوع brt رشت

خبر راست/ متن نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی
جناب آقای دکتر رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
با سلام و تحیات الهی و آرزوی توفیقات روزافزون جناب عالی

بدین وسیله به استحضار می رساند که پروژه BRT شهرداری رشت که حدود دوسال قبل و با صرف هزینه ای چند میلیارد ریالی افتتاح شده بود به علت عدم تامین نیازهای مدیریت شهری و ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی و نارضایتی شهروندان در نیمه های شب مورخ ۴ اسفند ۹۶توسط شهرداری رشت برچیده شد و این موضوع باعث ابهامات زیادی در چیستی و تعریف پروژه های شهری در بین شهروندان و فعالان اجتماعی شهر ایجاد نموده است .

جهت مزید استحضار جناب عالی یادآوری می نماید که شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و نود و دومین جلسه خود طرح دو فوریتی تشکیل کارگروه مالی، فنی و حقوقی جهت بررسی قراردادها و معاملات شهرداری و احصاء تخلفات و جرایم احتمالی در دوره مدیریت شهردار وقت رشت را تصویب کرد تا به ابهامات موجود در روند عملکرد مدیریت قبلی شهرداری رشت پاسخ دهد. از سوی دیگر دها تن از فعالان اجتماعی شهر رشت که دغدغه شفافیت، اصلاح امور شهری،منافع عمومی و حقوق شهروندی مردم شهر رشت را دارند در آذر ماه سال جاری طی نامه ای به حضرت عالی تقاضای تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان رسمی، خبره و بی طرف جهت بررسی موارد ذیل در شهرداری رشت گردیده اند:

• رعایت نکردن ترتیبات قانونی و عدم اخذ مجوز از شورا، مانند انتقال حساب شهرداری از بانک ملی به بانک مهر
• عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان دولت در مناقصه‌ها، مزایده‌ها و خریدهای شهرداری
• شیوه بودجه ریزی و حسابرسی در شهرداری رشت؛ مشخصاً نحوه برآورد داراییهای ثابت
• تهاترها، معاملات، نحوه براوردها و شیوه انجام
• نحوه هزینه کرد پروژه ای شهرداری، شیوه برآورد مالی و بررسی قراردادهای شرکت های مجری مانند پروژه پیاده راه فرهنگی و سایر پروژه ها که سبب ایجاد بدهی “۷۳۰” میلیارد تومانی (به استناد گفته شهردار فعلی رشت) گردیده است. اکنون این امر سبب توقف اجرای پروژه های عمرانی و عدم دریافت به موقع حقوق پاکبانان، کارگران و پرسنل شهرداری رشت شده است.
• بی توجهی به میراث فرهنگی و نابودی ابنیه تاریخی، عدم همکاری مناسب با سازمان میراث فرهنگی در زمینه صدور پروانه تخریب و ساخت مانند پروژه خواهر امام رشت، پیاده راه فرهنگی و ابنیه های تاریخی تخریب شده
• بی توجهی و اهمال در بهسازی و نگهداری محیط زیست نظیر بحران سراوان و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود
• عدم پایبندی سنتی شهرداران رشت به بودجه مصوب شورا. به عنوان مثال پروژه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود با ۱۰ میلیارد بودجه مصوب ۹۴ و ۵۰ میلیارد اعتبار دولتی هرگز کلنگ نخورد و شورا هم هیچ اعتراضی نکرده است.
• عدم تصویب بودجه سالانه بر مبنای درآمد واقعی. بودجه سالانه غیر واقعی تصویب شده است. هزینه کرد در هر ردیف باید متناسب با درصد تحقق درآمد سالانه باشد. در شرایط بودجه انبساطی و غیر واقعی عملا با اختصاص بودجه بالا و غیرواقعی به برخی ردیفها امکان اجرای آن پروژه ها فراهم شده و بقیه ردیفها نادیده گرفته می شوند.

با عنایت به مراتب مذکور و نظر به این که طرح مسایلی در خصوص مشکلات پروژه های شهری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی زیر سوال رفتن خدمات شورا و شهرداری رشت در نزد افکار عمومی گردیده است و رسانه های بیگانه و مخالفان و معاندین از این موضوع در جهت تخریب چهره نظام و مدیران خدوم آن سوء استفاده می نمایند خواهشمند است دستور فرمایید کمیته ای ویژه ای جهت بررسی و ابهام زدایی از مشکلات مطروحه در نامه فعالان اجتماعی و مصوبه شورای چهارم رشت تشکیل و نتایج یافته های این کمیته به اطلاع افکار عمومی برسد.

محمد صادق حسنی جوریابی
نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *