10 فروردین 1403

موافقت دولت با اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان گیلان

هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست رییس جمهور با اختصاص مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت و بازسازی اماکن مسکونی و تأسیسات زیربنایی آسیب دیده از سیل در استان گیلان موافقت کرد.

به گزارش خبر راست، هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری، با اختصاص مبلغ 34 میلیارد و 510 میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت و بازسازی اماکن مسکونی و تأسیسات زیربنایی آسیب دیده از سیل در استان گیلان موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، مبلغ 13 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار شامل اعتبار بلاعوض جهت بازسازی 42 واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد 5 میلیون تومان، اعتبار بلاعوض جهت تعمیر 75 واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد 2 میلیون تومان و همچنین بازسازی تأسیسات زیربنایی استان گیلان اختصاص یافت.

دولت همچنین مبلغ 20 میلیارد و 910 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد 4 درصد در مناطق روستایی و 5 درصد در مناطق شهری برای بازسازی 42 واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف 20 میلیون تومان، تعمیر 75 واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف 12 میلیون تومان و تأمین لوازم خانگی و معیشتی 117 واحد خسارت دیده به ازای هر واحد تا سقف 3 میلیون تومان در استان گیلان اختصاص داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *