10 فروردین 1403

رشد ۳۹ درصدی عضویت در کتابخانه های عمومی استان گیلان

به گزارش خبرراست، زهرا بدن آرا در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گیلان که ظهر پنج شنبه در استانداری گیلان برگزار شد ضمن قدردانی از حمایت های استاندار از طرح ها و برنامه های مجموعه کتابخانه ها، اظهار کرد: رشد شاخص های مطالعه در حوزه های مختلف استان نشان از توجه مسئولان استانی به موضوع مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد.

وی افتتاح سه و آغاز عملیات احداث ۱۱ کتابخانه عمومی در نقاط مختلف گیلان طی سال گذشته را از جمله اقدامات خوب این نهاد در سطح استان عنوان کرد و افزود: گیلان در حال حاضر دارای ۱۰۳باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل است.

سرپرست کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه از این تعداد دو کتابخانه سیار در منطقه آزاد انزلی و شهر رشت خدمات به علاقمندان کتاب و کتابخوانی ارائه می کنند، گفت: در صورت بهره برداری از کتابخانه مرکزی شهر رشت و نیز ایجاد کتابخانه عمومی در مسکن مهر فضای کتابخانه ای استان به صورت چشم گیری افزایش می یابد.

وی به رشد۳۹ درصدی عضویت در کتابخانه های گیلان طی سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به رشد عضویت در کتابخانه های استان در زمینه تأمین منابع کتابخانه ای نیز شاهد رشد ۲۳ درصدی هستیم. بدن آرا تعامل دستگاها با مجموعه کتابخانه های عمومی در سال گذشته را بسیار موثر و سازنده عنوان و از سازمان منطقه آزاد انزلی درباره برگزاری موفق ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان با مشارکت بیش از ۱۹ هزار نفر به عنوان نمادی از این همدلی و تعامل یاد کرد.

وی در ادامه ثبت انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان در سال گذشته را نیز یکی دیگر از اقدامات مثبت در حوزه کتابخانه ای استان دانست و اظهار کرد: تاکنون هفت باب کتابخانه عمومی توسط خیران در شهرهای مختلف گیلان به بهره برداری رسیده است.

 

خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *