10 فروردین 1403

زیمبابوه روز تولد موگابه را تعطیل اعلام کرد

حدود یک هفته پس از استعفای رابرت موگابه، یک روزنامه دولتی زیمبابوه گزارش داد تولد موگابه این رئیس‌جمهوری سابق تعطیل رسمی شد.

به گزارش خبر راست، یک خبرنامه دولتی گزارش داد: بدین وسیله اعلام می‌کنیم زین پس ۲۱ فوریه هر سال به عنوان “روز ملی جوانان رابرت موگابه” تعطیل رسمی شناخته می‌شود.

این اقدام به دنبال رایزنی‌های لیگ جوانان حزب حاکم زانو-پی‌اف انجام شد. چند هفته پیش از آن هم نام بزرگترین فرودگاه این کشور به نام این سیاستمدار کهنه‌کار که حدود ۴۰ سال در زیمبابوه حکمرانی کرد، تغییر یافت.

موگابه در دوره تصدی خود با ادعاهای مکرر تسلط بر قدرت از طریق سرکوب وحشیانه مخالفان، تقلب در انتخابات و فساد مواجه بود و سرانجام فشارهای بیش از حد ارتش در کودتایی نرم منجر شد او از قدرت کنار برود. امرسون منانگاگوا که تا چند هفته پیش معاون رابرت موگابه ۹۳ ساله بود و اخراج شد، موقتا جای او را گرفته است.

اعلام روز تولد موگابه به عنوان تعطیل رسمی تازه‌ترین مورد از ستایش‌ها از اوست. مدرسه اطلاعات زیمبابوه هم به یاد او نامگذاری شده و پیش از آن هم یک دانشگاه به اسم او شده بود. همچنین چندین ساختمان و جاده هم از نام او بهره بردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *