10 فروردین 1403

رکورد جدید در طلاق ایرانی‌ها | میانگین مدت ازدواج تا طلاق، حدود ۹ سال است

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در سال گذشته ۱۶۶هزار و ۳۲۱ نفر طلاق گرفتند و میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق نیز ۸،۷ سال بود.

به گزارش خبر راست، سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در سال گذشته ۱۶۶هزار و ۳۲۱ نفر طلاق گرفتند و میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق نیز ۸،۷ سال بود.

سیف الله ابوترابی افزود: همچنین درسال گذشته ۶۷ مورد ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی نیز ثبت شده است.

وی گفت: از مجموع ۱۶۶ هزار و ۳۲۱ نفری که در سال گذشته طلاق گرفته اند در طلاق های بار اول ۷۹ درصد را مردان تشکیل دادند و در طلاق های بار دوم نیز۶ درصد مردان بودند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت:در طلاق های ثبت شده در سال گذشته ۶درصد زوجین همسن بوده و ۳۵ درصد نیز دارای مدارک تحصیلی یکسان بودند.

ابو ترابی خاطر نشان کرد: ۵۱ درصد جامعه ایران را مردان تشکیل می‌دهند که نیمی از آنان در سنین کمتر از ۳۰ سال قرار دارند و ۶۳ درصد آنان دارای همسر هستند که پدران بالقوه ( در سن باوری) یا بالفعل ( همسرانی که پدر شدند) هستند و بطور میانگین مردان ایرانی در کمتر از ۳۰ سال، ازدواج می کنند.

وی در مورد فاصله سنی بین زوجین نیز گفت: یکی از نکات جالب توجه، فاصله سنی بین زوجین در ازدواج های به ثبت رسیده در کشور است ،در سال ۱۳۹۵، به طور میانگین مردان ۵.۳ سال از همسران خود بزرگتر بودند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ازدواج مردان و زنان هم سن در سال‌های اخیر رو به افزایش است ،تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵، ۱۲ درصد زوجین که اقدام به ثبت ازدواج کرده اند ،هم سن بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین طلاق‌های به ثبت رسیده در سال ۱۳۹۵، با ۲۴ درصد مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال است.

ابو ترابی اضافه کرد: گروه سنی بعدی را مردان ۲۹-۲۵ ساله تشکیل می‌دهند که سهم این گروه از طلاق‌های به ثبت رسیده در کشور، ۲۳ درصد است و میانگین اختلاف سن زوجین مطلقه نیز ۵.۸ سال است.

وی در مورد اینکه مردان مطلقه چه مدت با همسران خود زندگی کرده‌اند؟ نیز گفت : میانگین مدت ازدواج تا طلاق در طلاق‌های به ثبت رسیده، حدود ۹ سال است و ۴۵ درصد طلاق‌ها، ۵ سال پس از ازدواج به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *