10 فروردین 1403

فضاهای عمومی رشت برای استفاده معلولان مناسب سازی می‌شود

شهردار رشت گفت: در آینده نزدیک از سوی شهرداری شرایط بهره مندی امکانات توسط معلولان و جانبازان چه در پارک ها،چه در حمل و نقل عمومی فراهم خواهد شد.

به گزارش خبر راست، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی نابینایان نشستی با حضور مسعود نصرتی در شهرداری رشت برگزار شد.

مسعود نصرتی گفت :متاسفانه با وجود آیین‌نامه‌های متعدد برای  مناسب‌سازی محیط برای استفاده معلولان و جانبازان اما شهرها کمتر توانستند خود را برای بهره‌مندی این امکانات و شرایط ویژه معلولان فراهم سازند.

شهردار رشت با تاکید بر نگاه مدیریت شهری مبنی بر تجهیز شهری که پاسخگوی همه شهروندان باشد، تصریح کرد: در نگاه تخصصی و حوزه بین‌الملل، شهری که نتواند قابلیت و توان خدمات‌رسانی به همه شهروندان چه کودک، چه میانسال ، چه سالمند و چه معلولان و جانبازان را داشته باشد معلول است.

 وی افزود: این روز فقط برای بیان حرف‌های خوب و زیبا نیست بلکه باید با ارتقای انتظار اجتماعی یک اتفاق خوب را برای شهر رقم زد.

 نصرتی با اشاره به مشکلات عدیده شهرداری از جمله پرداخت مطالبات پیمانکاران خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در کلیه حوزه‌های شهری باید در حوزه مناسب‌سازی شهر گام‌های مثمر ثمری برداشته شود.

 شهردار رشت با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی همه شهروندان از حقوق شهروندی یادآور شد: در آینده نزدیک  از سوی شهرداری شرایط بهره‌مندی امکانات توسط معلولان و جانبازان چه در پارک ها، چه در حمل و نقل عمومی فراهم خواهد شد و علاوه بر آن شایسته است تا دیگر دستگاه‌ها نیز برای تجهیز ادارات خود در راستای بهره‌مندی یکسان حقوق شهروندان برای همه اقشار جامعه اقداماتی داشته باشند.

عصای سپید پرچم استقلال نابینایان

 محمد حسن عاقل‌منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت: سه تشکل فعال مجموعه معلولان در گیلان درصدد گسترش اهداف بلند هستند.

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با تأیید نظر شهردار مبنی بر مناسب‌سازی شهر برای بهره برداری معلولان گفت: روشندلان ارجمند شهر ما دوست دارند تا مانند دیگر شهروندان همه کارهای خود از اخذ علمک گاز گرفته تا دسترسی به باجه های ATM و….را شخصا انجام دهند.

 وی در ادامه عصای سپید را پرچم استقلال نابینایان خواند و افزود: امید است همه مسئولان با به رسمیت شناختن حقوق تمامی معلولان به ویژه روشندلان در تحقق مطالبات به حق آنان گام‌های بلندی بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *