بدون دیدگاه
2017/10/15 - 12:25

۸ ادویه که می تواند جایگزین نمک شود

نمک حاوی ماده معدنی سدیم است که در دوزهای کوچک منجر به تعادل سطوح الکترولیت بدن می شود و به دیگر پروسه های مهم برای افزایش سلامت کمک می کند. جایگزین نمک

نمک حاوی ماده معدنی سدیم است که در دوزهای کوچک منجر به تعادل سطوح الکترولیت بدن می شود و به دیگر پروسه های مهم برای افزایش سلامت کمک می کند. به گزارش خبر راست،  مشکل اینجاست که اغلب ما به مقادیر زیاد نمک مصرف می کنیم بدون این که اثرات منفی آن مانند مشکلات التهابی، […]

نمک حاوی ماده معدنی سدیم است که در دوزهای کوچک منجر به تعادل سطوح الکترولیت بدن می شود و به دیگر پروسه های مهم برای افزایش سلامت کمک می کند.

به گزارش خبر راست،  مشکل اینجاست که اغلب ما به مقادیر زیاد نمک مصرف می کنیم بدون این که اثرات منفی آن مانند مشکلات التهابی، مشکلات کلیوی و قلب و عروق را در نظر بگیریم.

 

اگر از آندسته کسانی هستید که علاقه زیادی به طعم دادن مواد غذایی با استفاده از نمک دارید، این را بدانید که ۸ نوع ادویه سالم و بدون عارضه را می توانید بدون هیچ نگرانی جایگزین این سم سفید کنید:

 

سیر: غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که هنگام جذب در بدن از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کنند. بر خلاف نمک، سیر یک ماده ضد التهابی و دیورتیک است که منجر به کاهش اثرات احتباس مایعات در بدن می شود و مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد.

 

پودر پیاز: با خواص مشابه سیر، غنی از ماده ای به نام آلیسین است و می تواند جایگزینی خوشمزه به جای نمک باشد. مصرف پودر پیاز خاصیت آرامبخشی دارد و باعث کاهش فشار خون و چربی خون می شود. پودر پیاز سرشار از گوگرد است و برای ضد عفونی کردن خون، شش ها و برطرف کردن آسم و ورم گلو مفید است.

 

فلفل سیاه: یک ادویه با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و مصرف آن منجر به حفاظت از بافت ها در برابر آسیب های رادیکال های آزاد می شود. فلفل سیاه از فشار خون بالا پیشگیری می کند و با گذشت زمان عملکرد کلیه ها را نیز بهبود می بخشد.

 

پونه: پونه خشک شده حاوی ویتامین ها، املاح معدنی و روغن های ضروری دارد که همگی دارای خواص آنتی سپتیک، ضد قارچ و ضد التهابی هستند. مصرف منظم پونه منجر به بهبود فعالیت سیستم ایمنی بدن می شود و خطر ابتلا به مشکلات تنفسی را نیز کاهش می دهد.

 

زیره: حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اثرات منفی رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. مصرف منظم زیره عاملی برای کنترل کلسترول است و خطرات جدی ناشی از مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد.

 

آویشن: ترکیب غنی از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها در آویشن دارای تاثیرات کوچک بی شماری بر روی سلامت قلب هستند اما پتاسیم و منگنز موجود در آن بسیار مهم است. پتاسیم یک گشادکننده عروق است. این ماده با شل کردن عروق خون و کاهش فشار خون می ‌تواند فشار موجود بر روی سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد.

 

زنجبیل: خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و غلظت بالای یک ماده معروف به نام جینجرول موجود در آن خواص بیشماری برای سلامت دارد. مصرف زنجبیل برطرف کننده بیماری هایی مانند سرماخوردگی، تب ناشی از انفلوآنزا، گلودرد، سردرد و … است. مصرف این ادویه ورم و التهاب مفاصل را نیز از بین می برد.

 

زردچوبه: کورکومین موجود در آن خواص ضد التهابی، ضد باکتری و آنتی اکسیدانی دارد و به بهبود فرایند هضم نیز کمک می کند. مصرف زردچوبه از سلول ها هنگام ابتلا به بیماری ها محافظت می کند.


شماره خبر 10915 - 2017/10/15
sdsfrefvrev
خانه هنر نیایش
Website Uptime Monitoring By ServiceUptime.com