10 فروردین 1403

قیمت تخم مرغ دو زرده شد/مرغ ارزان شد

 به گزارش خبرراست، در روزهای اخیر و با شروع سال جدید قیمت برخی از مواد خوراکی به‌ویژه تخم مرغ روند صعودی به خود گرفته است و در این میان عده‌ای از افراد را با مشکلاتی روبرو کرده است.
در همین راستا مهدی یوسف خانی در گفت‌وگو با میزان درخصوص نوسانات اخیر قیمت تخم‌مرغ در بازار اظهار کرد: قیمت تخم‌مرغ در بازار از 25 اسفندماه به دلیل تعطیلی‌های پی‌در پی و افزایش تقاضا با نوسان روبرو شد و در روزهای اخیر به قیمت هرکیلو 6 هزار و 250 تومان رسید.
وی در ادامه افزود: بیماری آنفولانزا مرغی در چندماه گذشته تعداد بالایی از مرغ‌های تخم‌گذار را تلف کرد که همین موضوع باعث کاهش تولید تخم‌مرغ شد و در پی آن افزایش قیمت رخ داد.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی خاطر نشان کرد: با تمام شدن فصل سرما تولید تخم‌مرغ افزایش پیدا می‌کند و افزایش عرضه، قیمت را تا حدودی کنترل خواهد کرد.
وی افزود: افزایش مرغ‌های تخم‌گذار در بازار و جایگزین شدن با مرغ‌های تلف شده باعث تنظیم میزان عرضه و تقاضا خواهد شد و در روزهای آینده کاهش قیمت تخم‌مرغ را به همراه خواهد داشت.
یوسف خانی در توضیح قیمت مرغ و میزان عرضه و تقاضا در بازار بیان کرد: هرکیلو مرغ در خرده فروشی‌ها با قیمت 7 هزار و 250 تومان درحال عرضه بوده و این درحالی است که با قیمت 6 هزار و 600 تومان درب واحدهای صنفی تحویل داده می‌شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در انتها خاطرنشان کرد: قیمت مرغ در روز جاری با کاهش شدید تقاضا همراه بوده و همین امر باعث اُفت قیمت مرغ در بازار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *