29 اسفند 1402

شورای ششم رشت؛ تقابل عقلانیت و خشم!

به گزارش خبر راست، معین حسن زاده: قطعاً آنچه توسط شورای ششم رشت تاکنون رقم خورده چیزی فراتر از فاجعه بوده است، انتخاب ۲ شهردار و ۲ سرپرست طی مدت یک سال عمر شورایی، کلید زدن طرح سوال و استیضاح دومین شهردار منتخب تنها ۲۰ روز پس از روی کار آمدن، برگزاری استیضاح دومین شهردار منتخب شورای ششم که اتفاقاً از میان همان شورانشینان انتخاب شده بود در نوزدهمین جلسه شورا! فقط بخشی از عملکرد عجیب اعضای شورای ششم شهر رشت بوده است.

از سوی دیگر شهر رشت این روزها دچار مشکلات فراوانی است، معضل رودخانه‌ها و پسماند دفن شده در سراوان آنقدر گفته شده که دیگر اعضای شورا و سایر مسئولین استان در برابرش سِر شده اند! شورای ششم رشت حتی حوصله پاسخگویی به سوالات در خصوص افتضاحِ پس از افتتاح پروژه خیابان سرچشمه و یا تابلوهای رنگ و رو رفته ۸ هزار شهید والامقام شهر رشت، مبادی ورودی شهر، بی‌نظمی مدیریتی این روزها را ندارد، حتی آن‌ها حال و حوصله‌ای برای پاسخگویی به از کار افتادن تنها پل هوایی مجهز به پله برقی را نیز ندارند و در برابر سرگردانی احشام و سگ‌های بلاصاحب در سطح معابر شهر رشت نیز سکوت مطلق را پیش گرفته اند.

از تمامی مشکلات سطح شهر رشت که بگذریم، این روزها ساختار شورایی و خود اعضای شورای شهر تبدیل به چالشی برای شهروندان شده اند، علیرضا تاج شهرستانی در داخل ساختمان شورای شهر یک خبرنگار را مورد فحاشی رکیک قرار می‌دهد و یک عضو مخالف علوی عضو موافق علوی را در داخل ساختمان شورا مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

در مقابل طیف به اصطلاح اقلیت شورا از تمامی کمیسیون‌های تخصصی و کرسی‌های شورایی در هیئت رئیسه حذف می‌شوند و طیف اکثریت تمامیت خواهانه‌ترین رفتارها را پیش می‌گیرد.

فارغ از اینها اما زمانی با حکم دیوان عدالت اداری اعلام می‌شود که علوی باید به جایگاه خود در شهرداری رشت بازگردد، در اتفاقی قابل تامل اعضای طیف اقلیت که احتمال آن داده می‌شد که به دنبال انتقام گیری از رفتارهای طیف اکثریت شورا باشند، برخلاف تصورات دست یاری به سمت آنان دراز کرده‌اند و از آنان میخواهند که برای آبادانی شهر این مرزبندی‌ها را کنار بگذارند.

این تفاوتی آشکار میان دو طیف اقلیت و اکثریت شورای ششم شهر رشت است، طیف اکثریت به دنبال تمامیت خواهی و حذف طیف مقابل بود، اما طیف اقلیت شورا زمانی که شهردار مورد حمایتش بر کرسی شهرداری بازگشت دست دوستی به سمت طیف مقابل دراز کرد و این اتفاقی ویژه و از سر عقالنیت است که باید الگویی برای سایرین و مدعیان ریش سفیدی و تجربه باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *