29 اسفند 1402

تعداد راننده‌های اسنپ ایران به اندازه رانندگان اوبر در کل جهان است!

به گزارش خبر راست و به نقل از بهار نیوز، اوبر که به عنوان نخسین شرکت تاکسی‌های اینترنتی در جهان محسوب می‌شود در حال حاضر در بیش از ۶۵ کشور به کاربران سرویس ارائه می‌دهد، اما طبق آمارهای منتشر شده تعداد راننده های اسنپ و تپسی که فقط در ایران فعالیت دارند از اوبر هم بیشتر است. آمارهای مربوط به سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهند اوبر در سراسر جهان حدود ۳ میلیون و ۹ هزار راننده دارد؛ این در حالی است که تعداد راننده های اسنپ به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و تعداد رانندگان تپسی نیز به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد. گفتنی است اوبر به عنوان نخستین تاکسی اینترنتی جهان در بیش از ۶۵ کشور به کاربران سرویس می‌دهد، این در حالی است که اسنپ و تپسی در حال حاضر فقط در ایران فعال هستند. از این رو بیشتر بودن تعداد رانندگان اسنپ و تپسی از اوبر بسیار قابل توجه است.

شرکت‌های تاکسی اینترنتی به شکل مستقیم در تعیین میزان هزینه سفر و کمیسیون دریافتی نقش دارند. از این رو بسیاری از رانندگان همواره نسبت به میزان کمیسیونی که این شرکت‌ها دریافت می‌کنند معترض هستند. اسنپ در هر یک از شهرهای مختلف از رانندگان کمیسیون متفاوتی را دریافت می‌کند. طبق اعلام اسنپ، میزان کمیسیون دریافتی این شرکت از رانندگان استان‌های فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، قم، خراسان رضوی، البرز، اصفهان و تهران حدود ۱۵ درصد است. میزان کمیسیون دریافتی تپسی در تمام شهرهای ایران نیز ۱۵ درصد اعلام شده است اما در طرف دیگر، اوبر که در کشورهای مختلفی فعالیت دارد از رانندگان خود ۲۵ درصد کمیسیون دریافت می‌کند. نارضایتی راننده های اسنپ و تپسی به دلایل مختلفی مربوط می‌شود، اما آنها همواره میزان حق کمیسیون دریافتی این شرکت را غیرمنطقی می‌دانند.
مقایسه تعداد سفرها
آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند تاکسی‌های آنلاین روزانه در ایران حدود ۳ میلیون سفر را به انجام می‌رسانند، اما این میزان برای اوبر روزانه ۱۵ میلیون سفر اعلام شده است. گفتنی است بسیاری از مردم در ایران به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی به رانندگی در تاکسی‌های آنلاین روی آوردند و آن را به عنوان شغل دوم و حتی برخی آن را به عنوان شغل اصلی خود برگزیدند. لازم به ذکر است افزایش تعداد رانندگان و کاربرانی که از اسنپ و تپسی سرویس دریافت می‌کنند، باعث شده در حوزه تاکسی‌های اینترنتی با یک انحصار مواجه شویم، اما اوبر در صنعت تاکسی‌های اینترنتی انحصاری را به وجود نیاورده است؛ چراکه در کنار اوبر تاکسی‌های اینترنتی معروف دیگری چون لیفت، گت و گرب نیز به کاربران خدمات ارائه می‌دهند، به همین دلیل سهم رانندگان و مسافران اوبر در جهان منطقی است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *