10 فروردین 1403

مردم پول خرید پوشاک فرزند را ندارند، اما برای نصاب ماهواره هزینه می‌کنند!

به گزارش خبر راست و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی در نشست بررسی نقش عناصر و تشکل‌های فرهنگی در جوان‌سازی استان گیلان اظهار داشت: در مسئله مربوط به جمعیت و فرزندآوری معمولاً مباحث اقتصادی برای افراد جلوه‌گری می‌کند و آن را اولویت قرار می‌دهند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری کار فرهنگی در عوض کردن دغدغه‌ها خاطرنشان کرد: غرب مسائل مربوط به خانواده و فرزندآوری را مورد حمله قرار داده است؛ وقتی کار فرهنگی و حمله رسانه‌ای علیه حملات غرب انجام نشود خود مورد حمله رسانه‌ای قرار می‌گیریم.

حریزاوی به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه جمعیت و شناخت حملات غرب اشاره و بیان کرد: مسئله اقتصاد کمیتی است و یک واقعیت است اما مقهوریت در مقابل کمیت‌ها نیز یک واقعیت است از این‌رو خانواده‌ای وجود دارد که پول خرید پوشاک فرزند را ندارد اما برای سایر مسائل از جمله نصاب ماهواره هزینه می‌کند و این مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ماموریت ما کار فرهنگی است ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تاکید به مسائل فرهنگی داشتند و ماموریت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی را به مسئولان دادند زیرا فرهنگ زیربناست و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حریزاوی در پاسخ به اظهارات عده‌ای که مشکلات اقتصادی را مانع فرزندآوری دانستند گفت: با وضعیت فرهنگی فعلی حتی اگر مقدار یارانه افزایش پیدا کند باز عده‌ای به‌جای فرزندآوری به‌دنبال خرید سکه و دیگر هزینه‌ها می‌روند بنابراین برای ترویج فرزندآوری باید ذائقه‌سازی و فرهنگ‌سازی شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: درباره شکوه مادری، عظمت، قداست، لذت مادری و متعلقاتی از این قبیل برای جامعه و خانواده‌ها گفته شود البته این طرح توسط اساتید مختلف آزمایش و روی ذائقه‌های مختلف پیاده‌سازی شده و خوشبختانه با نتیجه نیز همراه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *