29 اسفند 1402

پیگیر رفع مشکل تالار مرکزی رشت هستم | غفلت از فرهنگ، آسیب‌های بسیاری به دنبال دارد

به گزارش خبر راست و به نقل از دیارمیرزا؛ اسدالله عباسی در بازدید از روند نهایی تولید سریال تلویزیونی زیرآبی شبکه باران، هدف از ساخت چنین سریال‌هایی را انتقال پیام‌های فرهنگی با ابزارهایی همچون طنز دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در برهه‌های مختلف بر ضرورت مقابله با شبیخون فرهنگی و جلوگیری از آسیب دشمنان به فرهنگ ما تأکید دارند.

وی با بیان اینکه غفلت از موضوع مهم فرهنگ، آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد، افزود: باید با نگاه هوشمندانه و با زبان هنر، برای انتقال مفاهیم آموزنده به خانواده‌های ایرانی تلاش شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم تقویت ظرفیت‌های هنری موجود در جوانان تأکید و تصریح کرد: صداوسیمای مرکز گیلان باید توانمندی‌های غنی در این بخش را تقویت کند و در این مسیر به واسطه اهمیت توجه به بخش فرهنگی، حمایت‌های لازم نیز خواهد شد.

وی به پیشینه و تمدن هزاران‌ساله این خطه با تپه‌های مارلیک و نیز فرهنگ والای اسلامی گیلانیان اشاره و خاطرنشان کرد: بزرگانی چون میرزاکوچک، افتخار این سرزمین است.

عباسی به جلسه اخیر استانداران و مجامع نمایندگان استان‌های شمالی با رئیس‌جمهوری و طرح مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: در کنار پرداختن به مسائل اقتصادی و معیشتی، موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سبک زندگی و اخلاق نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی نشاندن لبخند بر چهره مردم و ارمغان آرامش برای آنان با پخش سریال‌های فاخر و طنز را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: همواره بر ضرورت نشاط کارکنان در محیط اداری برای انتقال آرامش به مردم تأکید دارم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مشاهده برنامه‌ها و سریال‌ها با گویش گیلکی، انتقال دهنده حسی خوب است، افزود: باید با همراهی یکدیگر، گیلان را به تعالی و جایگاه شایسته برسانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مشارکت خیران علاقمند به موضوعات فرهنگی، اظهار کرد: هنرمندان با انتقال مفاهیم فرهنگ اصیل گیلان منجر به افتخار گیلانیان نسبت به داشته‌های خود می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای ترغیب هنرمندان و افزایش سطح فعالیت آنان مشوق‌هایی درنظرگرفته می‌شود، گفت: پیگیر رفع مشکل تالار مرکزی شهر رشت هستیم تا بیش‌تر از این، در کش و قوس‌های مدیریتی قرار نگیرد.

سریال تلویزیونی زیرآبی در ۵۰ قسمت با زبان طنز و مخاطب پسند به موضوعاتی همچون احترام به والدین، ازدواج و آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد می‌پردازد.

پخش این سریال شبانگاهی از ۱۱ آذر ماه جاری به روی آنتن شبکه باران می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *