10 فروردین 1403

انتقاد عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس از وزیر نیرو/ ورود فاضلاب به تالاب انزلی و بندر کیاشهر!

به گزارش خبر راست و به نقل از فارس؛ ابراهیم نجفی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز با بیان اینکه بخش کشاورزی در گیلان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، اظهار کرد: هرساله به دلیل افزایش قیمت کودهای شیمیایی، کارگر و کم‌آبی کشاورزان گیلانی متضرر شده و محصولات تولیدشده آنان رو به کاهش است.

وی با درخواست از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص رسیدگی به وضعیت کشاورزی در گیلان گفت: از وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست دارم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مشکلات و خواسته‌های بخش کشاورزی در گیلان توجه کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ذکر موارد مورد نیاز جهت سروسامان بخشیدن به وضعیت کشاورزی گیلان بیان کرد: برقراری خط ویژه اعتباری جهت پرداخت تسهیلات کم‌بهره ۶درصد برای نوسازی، تجهیز و اصلاح ساختار کارخانه‌های شالیکوبی استان گیلان، اختصاص بخشی از درآمد حاصل از تعرفه واردات برنج به استان‌های شمالی برای انجام طرح‌های زیربنایی، تأمین ماشین‌آلات و توسعه و اصلاح واحد تبدیلی و فناوری‌های مرتبط، تجدیدنظر و تغییر زمان‌بندی از تغییرات پیش‌بینی‌شده در بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه جهت استمهال بدهی کشاورزان خسارت‌دیده ناشی از حوادث از جمله وارد مهم در این راستا است.

نجفی با تذکر به وزیر نیرو در خصوص عدم رسیدگی به وضعیت نابسامان زیرساخت‌های برقی در گیلان تصریح کرد: وزیر نیرو در ایام رأی اعتماد وزرا به حضرتعالی توسط مجمع نمایندگان استان گیلان اعلام کردند که استان گیلان فرسوده‌ترین شبکه برق را دارد و کمترین بهره‌مندی از کابل‌های خود نگه‌دار از سرانه کشور پایین‌تر و برابر ۲۸ درصد است.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی وزیر نیرو به کمبود منابع آبی در گیلان افزود: استان گیلان به دلیل مهاجرت اقصی نقاط کشور به دلیل کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر با بحران تأمین خدمات زیربنایی مواجه خواهد شد علیرغم مکاتبات متعدد، وزارت نیرو و جنابعالی پاسخگو نیستید.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان برخی از تالاب‌های گیلان به دلایل زیست‌محیطی در حال فرسودگی است، گفت: استان گیلان دارای ۱۱ تصفیه‌خانه صنعتی با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد است که مجموعه فاضلاب، انهار و کشاورزی به دریای خزر منتهی می‌شود، آقای وزیر نیرو، تالاب بین‌المللی انزلی و تالاب بین‌المللی لاگون در بندر کیاشهر به دلیل ورود فاضلاب در حال خشکیده شدن است.

نجفی با اشاره به نقش سازمان محیط‌زیست در عدم ورود فاضلاب به تالاب‌های گیلان بیان کرد: مشکلات فاضلاب بخش شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر  با استقرار تصفیه خانه‌های لوکال حل خواهد شد لذا از رئیس سازمان محیط‌زیست انتظار می‌رود که در این حوزه ورود کنید و مطالبه گر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *