29 اسفند 1402

قبض برق با مبالغ بسیار بالا برای ۲۸ هزار مشترک گیلانی

به گزارش خبر راست و به نقل از ایسنا؛ محمد اسماعیل هنرمند در جمع خبرنگاران  گفت: مردم استان همراهی خوبی با صنعت برق برای گذر از شرایط سخت تابستان سالجاری داشتند.

وی با اشاره به اینکه بنا بر تصویب هیئت وزیران در تمامی تعرفه های برق در سال ۱۴۰۰، افزایش هفت درصدی بهای برق مصرفی اعمال شده است، افزود: از ابتدای خرداد سالجاری نیز علاوه بر هفت درصد مذکور، ۱۶ درصد افزایش برای مشترکین پرمصرف خانگی تعیین شده است که مجموعاً ۲۳ درصد افزایش را برای این دسته از مشترکین به وجود می آورد.

هنرمند در تشریح مشترکین پرمصرف خاطرنشان کرد: طبق الگوهای مصرف موجود در صنعت برق کشور، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه مشترکین خانگی ملزم به استفاده تا ۴۰۰ کیلو وات ساعت مصرف برق در هرماه هستند و اگر از این آستانه مصرف ماهانه عدول کنند در زمره مشترکین پرمصرف قرار می گیرند.

پرمصرف ها ۱۵ درصد مشترکین را تشکیل می دهند

وی اضافه کرد: در استان گیلان بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق داریم که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک خانگی هستند و مشترکین پرمصرف تنها ۱۵ درصد یعنی قریب به ۱۸۰ هزار مشترک را تشکیل می دهند که این آمار نشان دهنده پنج درصد رشد در پرمصرف های خانگی نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به گرمای زودرس هوا و تداوم گرما در طول روزهای تابستان که موجب افزایش مصرف برق شده است، افزود: مشترکینی که دو برابر الگوی مصرف یعنی بیش از ۸۰۰ کیلواتساعت انرژی برق در ماه استفاده کنند باید مطابق نرخ آزاد قیمت برق یعنی ۸۲۰ تومان پرداخت کنند که در استان گیلان حدود ۲۸ هزار مشترک قبض برق با مبالغ بسیار بالا دریافت کرده اند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: عدم رعایت الگوی صحیح مصرف، عدم استفاده از دمای آسایش لوازم سرمایشی، عدم استفاده صحیح از لوازم برقی در ساعات اوج مصرف و عدم استفاده مناسب از روشنایی روز منجر به افزایش چشمگیر مصرف برق و صدور صورتحساب هایی با مبالغ بالا برای این گروه از مشترکین خانگی که دوبرابر الگوی تعریفی مصرف داشته اند، شده است.

شناسایی مشترکین دو برابر الگوی مصرف

هنرمند گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با شناسایی مشترکینی که دو برابر الگوی مصرف یعنی بیش از ۸۰۰ کیلو وات ساعت انرژی برق در ماه مصرف داشته اند، بوسیله ارسال بروشورهای آگاه سازی مدیریت مصرف برق اقدام کرده است تا ضمن بهرمندی و بکارگیری آنها، مجدداً شامل پرداخت هزینه سنگین برق مصرفی نشوند.

وی تصریح کرد: تغییر تعرفه استان از منطقه گرمسیری چهار به مناطق گرمسیری سه و دو مستلزم ارسال اطلاعات سازمان هواشناسی و اطلاعات مشترکین به وزارت نیرو و همچنین اعمال تصمیم های کلان کشوری خواهد بود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: توصیه ها و دستورات لازم برای اعمال نهایت مساعدت با مشترکین برای پرداخت بهای برق مصرفی به واحدهای زیر مجموعه با توجه به شرایط کرونایی و سختی های موجود در کشور صادر شده است تا مشترکین بتوانند قبوض برق را به صورت تقسیطی پرداخت کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *