29 اسفند 1402

استخدام معلمان گیلانی در استان‌های همجوار

به گزارش خبر راست و به نقل از فارس؛ محمد رحمتی امروز با اشاره به سوالات پیش آمده در خصوص تعیین تکلیف گروه‌های غیررسمی و امکان جذب آن‌ها در استان‌های همجوار اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس، گروه پیش دبستانی، خرید خدمات و آموزش دهنده‌های نهضت قبل از سال ۹۱ باید تعیین تکلیف و در کلاس حاضر شوند.

وی با بیان اینکه تعداد گروه‌های معلمان غیر رسمی پیش دبستانی، خرید خدمات آموزشی و آموزش دهنده‌های تجمیعی قبل از سال ۹۱ بیش از دو هزار و ۹۵۳ نفر معین شده که باید تعیین تکلیف شوند، گفت: از دو هزار و ۹۵۳ نفر تعیین شده از سه گروه مذکور، به دو هزار و ۴۰۰ نفر در گیلان نیاز داریم که تا اول مهر ابلاغ گرفته و در کلاس حاضر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه از باقیمانده نیروهایی که باید طبق قانون تعیین تکلیف شوند بیش از ۵۵۰ نفر باقی می‌مانند که امکان حضور این عزیزان در سال جاری وجود ندارد، تصریح کرد: این نیروها یا باید یک سال منتظر بمانند تا در سال آینده تعیین تکلیف شوند یا می‌توانند به استان‌های همجوار مراجعه کرده و یک سال به عنوان نیروی حق التدریس کار کنند و سال آینده به استان خود برگردند.

رحمتی با بیان اینکه نیروهایی داوطلب برای رفتن به استان‌های همجوار می‌توانند درخواست خود را به امور اداری اداره کل آموزش و پرورش اعلام کنند تا مکاتبه با استانهای مقصد صورت بگیرد، افزود: سال آینده قطعاً این نیروها جایگزین شده و می‌توانند در صورت تمایل به استان برگردند.

وی با تاکید بر اینکه این شرایط صرفاً برای گروه‌های پیش دبستانی، خرید خدمات و آموزشیاران نهضتی قبل از ۹۱ می‌باشد، بیان کرد: این طرح شامل گروه‌های غیررسمی گروه‌های دیگر نشده و تنها سه گروه مذکور می‌توانند از این شرایط بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *