29 اسفند 1402

یادداشت؛ سجاد علیپور/ شهر دوستدار کودک و کودکان کار

به گزارش خبر راست، سجاد علیپور: شهر رشت از چندی پیش به‌عنوان دبیر مجمع شهرهای دوستدار کودک کشور انتخاب شده و یکی از شهرهای عضو این مجمع است، اما در شهر رشت یک معضل جدی به نام کودکان کار وجود دارد، معضلی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

کودکان کار در رشت تبدیل به یک مشکل حل نشدنی شده‌اند، برخورد سلبی با این کودکان عملاً بی‌فایده است و از طرفی برخی مدعی هستند که این کودکان به‌صورت تیمی و با برنامه‌ریزی عده‌ای از افراد سودجو به‌کارگماشته شده‌اند. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش قابل‌توجهی از این کودکان مهاجر بوده و از شهرها و استان‌های دیگر به رشت آمده‌اند.

راهکار کنترل وضعیت این کودکان می‌بایست ایجابی بوده و در مرحله نخست باید مراقب بود که اقدامات انجام شده برای این کودکان تبدیل به فضایی جهت سوءاستفاده و افزایش جمعیت آنان نشود، در مرحله بعد می‌بایست کمک کرد تا این دست کودکان با جدا شدن از تیم‌های احتمالی خود به سمت یادگیری مهارت‌هایی بروند که بتواند برای آینده آنان مفید بوده و در راستای توانمندسازی آنان گامی درست برداشته شود.

شهرداری رشت به‌عنوان متولی امور شهری می‌بایست اقدامات و تفاهم‌های لازم را با بهزیستی شهرستان رشت و استان گیلان و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای استان ایجاد نماید تا با یک کار هماهنگ و گروهی در کنترل جمعیت و همچنین توانمندسازی این کودکان کار اقدامی مناسب صورت پذیرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *