29 اسفند 1402

صدور شناسنامه دو روز مانده به انتخابات ممنوع است

به گزارش خبر راستسیف الله ابوترابی، با اشاره به‌ آمادگی سازمان ثبت احوال برای همکاری و مشارکت در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات پیشِ رو اظهار کرد: بر اساس قوانین و مقررات سازمان ثبت احوال یکی از 4 مراجع اعلام نظر کاندیداتورها محسوب می‌شود. بر همین اساس تمام شرایط از سوی سازمان ثبت احوال برای برگزاری یک انتخابات پرشور و حضور حداکثری هموطنان فراهم شده است.

ابوترابی ادامه داد: در 28 خرداد ماه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات میاندوره‌ای مجلس و خبرگان برگزار خواهد شد و بر همین اساس سازمان ثبت احوال اقدام به صدور شناسنامه المثنی برای کسانی که به هر دلیل شناسنامه خود را گم کرده‌اند، می‌کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: یکی از اقلام مورد نیاز در انتخابات، اصل شناسنامه است و کسانی که به هر دلیلی شناسنامه خود را مفقود کرده‌اند در کمترین زمان ممکن شناسنامه خود را با مراجعه به سازمان ثبت احوال دریافت می‌کند  همچنین کسانی که دو روز مانده به انتخابات مطلع بشوند که شناسنامه خود را گم کرده‌اند، سازمان ثبت احوال برای آنها شناسنامه جدید صادر نخواهد کرد و صدور شناسنامه به بعد از انتخابات موکول می‌شود.

ابوترابی تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات سازمان ثبت احوال، آخرین سریال شناسنامه که در سامانه ثبت احوال ثبت شده است به عنوان شناسایی اوراق هویتی محسوب می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در پایان در رابطه با آخرین آمار صدور کارت ملی هوشمند خاطر نشان کرد: تا به امروز 60 میلیون و 646 هزار نفر برای کارت ملی فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند که 50 میلیون و 773 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است. همچنین از این تعداد 4 میلیون و 152 هزار کارت تولید داخل است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *