29 اسفند 1402

خطیب‌زاده: این اتفاق در نزدیکی سواحل جیبوتی رخ داده / کشتی، دچار آسیب جزیی شده / حادثه خسارت جانی نداشت

به گزارش خبر راست، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اخبار حمله به کشتی تجاری ایران در دریای سرخ اظهار داشت: کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت ۶صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشاء و شیوه شکل گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزیی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: بر اساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بین المللی دریانوردی به عنوان نهاد مرجع، کشتی غیر نظامی ساویز برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده بود. این کشتی عملا به عنوان ایستگاه لجستیکی (پشتیبانی فنی و تدارکات ) ایران در دریای سرخ عمل میکرد و لذا مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود.

خطیب زاده‌ افزود: در اثر حادثه رخ داده خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی بوجود نیامده است و بررسیهای فنی در مورد چگونگی این حادثه و منشاء آن در حال انجام است و کشورمان کلیه اقدامات لازم از طریق مراجع بین المللی را در این خصوص انجام خواهد داد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *