29 اسفند 1402

کشور باید دو هفته کاملا تعطیل و قرنطینه شود/ آمار روزانه فوت ممکن است به بالای ۶۰۰ نفر در روز برسد

به گزارش خبر راست، معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه تصریح کرد: ۲۵۷ شهرستان شامل همه مراکز استانها و کلانشهرها از امروز (۱۸ فروردین) در وضعیت قرمز قرار گرفتند. همچنین ‌اکنون ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.

در این اطلاعیه آمده است:‌ سرعت افزایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است و ضروری است ستاد ملی کرونا بلافاصله دو هفته تعطیلی کامل سراسری (شامل تمامی ادارات دولتی، شرکتها و اصناف غیر ضروری)، منع کامل سفر (شامل خودروهای شخصی و وسایل نقیله عمومی)، بیرون بر شدن همه رستورانها و غذاخوری هتل‌ها، محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع کند. در غیر این‌ صورت، باید منتظر فوت حداقل ۲۰ هزار نفر از هم میهنان و آمار روزانه فوت نیز ممکن است به بالای ۶۰۰ نفر در روز برسد.

وزارت بهداشت: کشور باید دو هفته کاملا تعطیل و قرنطینه شود/ آمار روزانه فوت ممکن است به بالای ۶۰۰ نفر در روز برسد

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ به طور قطعی به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶۳ هزار و ۵۰۶ جان باخته اند آمار جانباختگان کرونا بعد از نوروز دوباره سه رقمی شده و دیروز تعداد ۱۷۴ فوتی ثبت شد و رکورد مبتلایان روزانه کرونا نیز با شناسایی ابتلای قطعی ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید شکسته شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *