به گزارش خبر راست،  «حمیدرضا محمدی» با اشاره به نزدیک شدن روز «رشت» در گفت و گو با شبستان از نویسندگان و شاعران گیلانی برای شناساندن آثار فاخر بومی به شهروندان دعوت کرد تا در آستانه روز رشت با هدف افزایش سرانه مطالعه، تصویری از کتاب خود و خلاصه آن را به شماره واتس اپ ۰۹۰۱۶۴۷۳۸۸۱ ارسال کنند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه آثار ارسالی در بخش هایلایت «آثار نویسندگان گیلانی» به اطلاع کتابخوانها خواهد رسید، گفت: همچنین به مناسبت روز رشت مسابقه مجازی «جایزه ادبی روز رشت» ویژه شاعران گیلانی با مشارکت انجمن شعر و ادب شهرستان رشت برگزار شد.

وی افزود: طبق زمان مقرر شده در فراخوان مسابقه شاعران گیلانی آثار خود را در قالب های ادبی شعر کلاسیک، شعر سپید، متن ادبی به زبان های فارسی و گیلکی با موضوعات تجلیل از خدمات کادر درمان به ویژه مدافعان سلامت گیلان در روزهای نفس گیر کرونا و اولین سالواره ی شهادت سردار دل ها سردار حاج قاسم سلیمانی به دبیر خانه این مسابقه ارسال کردند.

محمدی بیان کرد: اختتامیه این مسابقه به صورت مجازی در روز ۹ دی در صفحه رسمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به آدرس farhangirasht@ برگزار می شود و از ۲۰  اثر برگزیده به انتخاب گروه داوران تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: خوانش قصه با گویش رشتی، کاری از گروه گیله قصه با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت انجام شده که به مناسبت هفته رشت پادکستهای این قصه‌ها از تاریخ ۶ الی ۹ دی ماه در صفحه اینستاگرام و کانال واتساپ سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت منتشر میشود.

محمدی اضافه کرد: گروه گیله قصه و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به مدت چهار شب با یک قصه گیلکی میزبان علاقه‌مندان روایت‌های شفاهی و گویش و آداب و سنن گیلانی است.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت سردار سلیمانی ویژه پرسنل شهرداری رشت خبر داد و گفت: برگزاری وبینار مشاوره و هدف گذاری ویژه نوجوانان با محوریت آموزش ترسیم مسیر زندگی آینده نوجوانان به والدین و فرزندان  ۷ دی ماه ۹۹ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار می‌شود.

محمدی خاطرنشان ساخت: مسابقه نقاشی «رشت» ویژه کودکان، برگزاری وبینار «دیجیتال مارکتینگ و مهارت های ایجاد کسب و کار»، جشنواره عکس موبایلی و مسابقه انشانویسی با موضوع رشت ویژه دانش آموزان دوره سوم تا ششم ابتدایی از دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسبت گرامیداشت روز رشت است.