10 فروردین 1403

بازگشت عادل فردوسی‌پور با گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش خبر راست، به نقل از انصاف نیوز، فروغی بعد از اینکه برای چندمین بار جلوی تصمیم نهادهای موثر درباره‌ی بازگشت عادل فردوسی پور ایستاده بود وقتی می‌بیند تصمیم گیری در این باره در حال نهایی شدن است و گزارش فینال جام باشگاههای آسیا قرار است با صدای فردوسی پور روی آنتن برود این بخش از ویدئوی خود را که در دیدار ویدئو کنفرانسی با بسیج دانشجویی دانشگاه علامه ضبط شده بود رسانه‌ای می‌کند تا در واکنشی قابل پیش بینی، رسانه‌های موافق عادل با هجمه به او فضا را ملتهب کنند و در نهایت این تصمیم گیری عملیاتی نشود.

پیش از این هم دو نهاد امنیتی در نامه‌ای به مسئولان رده بالای صداوسیما بر لزوم بازگشت عادل فردوسی پور در خارج از قالب برنامه‌ی نود تاکید کرده بودند اما فروغی به اجرای این تصمیم تن نداده بود.
همچنین عادل فردوسی پور چند ماه بعد از کنار گذاشته شدن برنامه‌ی نود از کنداکتور شبکه سه سیما از طرق مختلف پیغام داده بود که حاضر است فقط فوتبال‌های خارجی را گزارش کند تا فشار از روی رسانه‌ی ملی برداشته شود و حتی برای آن تضمین می‌دهد که حین گزارش هیچ چیز دیگری جز موارد تخصصی فوتبال نگوید اما مدیر شبکه سه با این درخواست موافقت نکرد.
نهادهای تصمیم گیر برغم این حرکت فروغی و وضعیت پیش آمده در فضای رسانه‌ای امیدوارند تصمیم خود را برای گزارش ۲۹ آذر عملیاتی کنند اما این احتمال هم وجود دارد که شرایط به گونه‌ای پیش رود که بازگشت عادل حداقل در عرصه‌ی گزارشگری مدتی به تعویق بیافتد.
دراین مدتی که از حذف برنامه نود می‌گذرد شبکه‌های مختلف خارج کشور به عادل فردوسی پور پیشنهاد کار داده‌اند اما او نپذیرفته است و همچنان که در گفت‌وگو با سروش صحت در یک برنامه‌ی اینترنتی تاکید کرد به گفته‌ی او حضور و کار در کشور برای فردوسی پور اولویت اول و آخر است.
راهبرد مدیر شبکه سه که در جلسات خصوصی هم بر آن تاکید می‌ورزد آن است که باید همه‌ی راههای عادل فردوسی پور را به گونه‌ای بست که او در نهایت به یکی از «شبکه‌های معاند» برود و حرف «جناح انقلابی» (به گفته‌ی فروغی) درباره‌ی خائن و نفوذی بودن او اثبات شود.
این تاکید از موضع جریان انقلابی در حالی است که تاکید شخص رهبری همواره بر جذب حداکثری و دفع حداقلی بوده است و بخش‌هایی از بدنه‌ی این جریان در این مدت پرسیده‌اند که رفتار مدیر شبکه سه، حرکت در چه مسیری است.
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *