10 فروردین 1403

تهیه آسفالت سرد آماده مصرف /ترمیم چاله های معابر حتی در هوای بارانی

به گزارش خبر راست، به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری، شهردار رشت با بیان اینکه کنده کاری شرکت های حفار همواره موجب تخریب آسفالت معابر، ایجاد چاله و نارضایتی شهروندان می شود، اظهار کرد: به دلیل اقلیم بارانی گیلان، پیش از این، سازمان عمران تنها می توانست در زمان مساعد بودن هوا نسبت به ترمیم چاله ها اقدام نماید.

وی افزود: آسفالت سرد محصول جدیدی است که برای ترمیم چاله ها بدون نیاز به قیراندود نمودن مکان مورد اجرا، توسط شرکت Kandopatchتولید شده و حتی در زمان بارندگی و بدون نیاز به گرم کردن، قابل اجراست.

احمدی، دیگر مزایای این نوع آسفالت را هم نام برد و تصریح کرد: پرکردن چاله ها به روش سنتی، علاوه بر نیاز به شرایط خاص، همواره موجب ایجاد خطر برای کارگران اجرای آسفالت می شد و بجز نیروی انسانی، نیازمند ماشین آلات و تجهیزات ویژه اجرای آسفالت بودیم. اما در این روش، در هزینه های اجرا اعم از نیروی انسانی و ماشین آلات ۵۰درصد صرفه جویی می شود.

شهرار رشت، با تاکید بر دوام این نوع آسفالت اظهار کرد: این شیوه جدید ترمیم چاله ها در سیستم جاده ای هموچون؛ آزاد راه ها و اتوبان ها نیز به کار گرفته می شود و به دلیل سرعت بالای اجرا و عدم نیاز به تجهیزات خاص، موجب ایجاد ترافیک در معابر در حال اجرا نمی گردد. استفاده از آن ساده بوده، بدون قیر به سطح چاله می چسبد و عمر آن به اندازه روسازی های اطراف معبر می باشد.

احمدی تصریح کرد: با توجه به فصل بارندگی که امکان پخت آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری ممکن نیست و برای اجرا نیز همواره در هوای بارانی چالش داشتیم، کیسه های آسفالت سرد، به صورت آماده تهیه شده و برای رفع چاله های معابر و ترمیم نوارهای حفاری و اطراف چاهک های فاضلاب به طور مساوی در اختیار مناطق قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: مدیران مناطق می توانند برای موارد اضطراری به ویژه برای معابر اصلی شهر که چاله ها باعث ایجاد حادثه برای رانندگان می شود،  از این روش استفاده کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *