29 اسفند 1402

مرغ از سفره خانواده‏‎ها پر کشید/ دلالان رنگ بازار مرغ را سیاه می‌کنند

به گزارش خبر راست، فرهاد گیاهی در گفت و گو با ایسنا در خصوص افزایش قیمت مرغ اظهار کرد: نهاده مورد نیاز با تاخیر به دست مرغداران رسید و نهاده‌هایی هم که توزیع شد به اندازه مورد نیاز نبود و مرغداران مجبور شدند نهاده ها را آزاد بخرند.

قیمت مرغ تک نرخی می‌‌شود

وی افزود: خرید نهاده‌ها با قیمت آزاد منجر به افزایش هزینه تمام شده تولید مرغ در استان گیلان شده است.

گیاهی ادامه داد: گیلان پنجمین استان تولیدکننده مرغ کشور است و با اقدامات و حمایت های لازمی که انجام نشد، شاهد نوسانات قیمت مرغ هستیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۴۵۰ تن مرغ در استان کشتار می‌شود و میزان مصرف ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن است، تصریح کرد: تولید مازاد مرغ استان به تهران و دیگر استانهای همسایه گیلان فرستاده می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گیلان گفت: اگر قیمت نهاده‌ها همچنان بالا و به صورت آزاد عرضه شود، قیمت مرغ کاهش نخواهد یافت و راهکار کاهش قیمت مرغ فقط اختصاص سوبسید و نهاده یارانه دار به مرغداران است.

وی افزود: متاسفانه، دلالان که با ارز دولتی نهاده را می‌خرند و به قیمت آزاد به مرغداران می فروشند، رنگ بازار مرغ را سیاه می‌کنند و و باید جلوی این افراد متخلف گرفته شود.

گیاهی خاطرنشان کرد: مرغ به دلیل قیمت مناسبی که داشت موجب می‌شد که افراد کم درآمد هم بتوانند در سبدخانوار خود مرغی را جای دهند، اما با روند افزایشی قیمت، هر روز مرغ‌های بیشتری از سفره های مردم پرخواهد کشید.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال جهش تولید هستیم، دولت باید زیرساخت هایی ایجاد کند تا تولیدکنندگان مرغ دچار زیان نشوند و مردم نیز بتوانند با قیمتی مناسب تر مرغ بخرند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *