29 اسفند 1402

رسولی عضو تصمیم‌ساز شورا

اختصاصی / به گزارش خبر راست، سجاد علیپور: قطعاً این روزها می‌بایست رضا رسولی را مهم‌ترین و در واقع تأثیرگذارترین فرد در مدیریت شهری رشت نام نهاد، او امروز عضو تصمیم‌ساز شورای شهر رشت است.

چند ماه قبل بود که رسولی توانست نقش ویژه خود در حفظ و احیای حاج محمدی در شهرداری رشت را نشان دهد، جایی که حاج محمدی 5 تن از 6 نفر حامیان خود را از دست داده بود و از طیف اقلیت شورا نیز فقط دو حامی داشت، حاج محمدی در آن روزها نیاز داشت تا یک عضو شورا حامی شماره چهار او باشد تا وی بتواند کار خود را در رشت ادامه دهد، اما این کار تنها از دست رضا رسولی بر می‌آمد؛ زیرا او سیستم مدیریت شهری را به‌خوبی شناخته و طی سه سال و اندی اخیر هر وقت که خواسته شیرزاد و عاقل منش را مطیع خود کرده است.

رسولی حتی آن‌قدر قدرت داشت که حامد عبدالهی را نیز به سمت خود بیاورد، به‌گونه‌ای که بسیاری معتقد بودند رسولی جای عبدالهی را نیز پیش حاج محمدی گرفته است، آن‌هم در شرایطی که رسولی از مخالفان اصلی احراز صلاحیت و انتخاب عبدالهی به‌عنوان شهردار رشت بود و کسی فکر نمی‌کرد این دو بتوانند بار دیگر در چشمان هم نگاه کنند، اما رسولی قدرت جادویی جمع‌کردن آن مسائل گذشته را داشت!

عضو تصمیم‌ساز شورای شهر رشت لقبی مناسب برای اوست، رسولی پس از همراهی با طیف موافقین حاج محمدی در اقدامی قابل‌توجه با طیف مخالفین شهردار معزول رشت همراه شد و وی را از شهرداری رشت یک‌تنه کنار گذاشت. اگر رسولی این همراهی را انجام نداده بود قطعاً حاج محمدی تا پایان این دوره شورا بر سر کار باقی می‌ماند و کار خود را ادامه می‌داد، اما رسولی تصمیم گرفت تا حاج محمدی شهردار رشت نباشد و چنین نیز شد.

این اما پایان اقدامات هوشمندانه تأثیرگذارترین عضو شورای شهر رشت نبود، رسولی برای پیوستن به جمع مخالفین حاج محمدی تعهدنامه‌ای از 7 عضو شورا اخذ می‌کند که نشان از هوشمندی وی دارد، در آن زمان 7 عضو مخالف حاج محمدی به دنبال عبور از شهردار معزول رشت را داشتند، این احتمالاً آخرین فرصت برای آنان بود که البته به سرانجام هم رسید؛ اما تعهد گرفتن از 7 عضو شورا برای انتخاب یک گزینه مشخص جهت تصدی بر شهرداری رشت اقدامی ویژه از سوی رضا رسولی بود.

وی حتی در صفحه اینستاگرامی خود نیز با انتشار مطلبی تلویحاً از عهد دهنگان خواسته است تا به عهد خود پایبند باشند، حالا رسولی علاوه بر سلطه کامل بر 3 عضو حامی حاج محمدی، بر 7 عضو مخالف حاج محمدی نیز سلطه داشته و برای آنان تصمیم می‌گیرد که چه کنند و چه نکنند، این یعنی باید در کتاب شورای پنجم شهر رشت نوشت، شورای پنجم تنها یک رئیس داشت و آن‌هم رضا رسولی بود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *