29 اسفند 1402

امیدواریم دوران سرپرستی به دوران شکوفایی تبدیل شود

جلسه شورای اداری شهرداری رشت با محوریت معارفه سرپرست جدید شهرداری رشت در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش خبر راست، به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت،در آیین معارفه سرپرست جدید شهرداری رشت احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای شهر رشت، اسماعیل حاجی پور، محمد حسن علیپور از اعضای شورای اسلامی رشت و مدیران شهرداری رشت حضور داشتند.

دکتر احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی رشت در این مراسم اظهار کرد: امروز از یک جهت از معارفه آقای عطایی خوشحالم و از طرفی ناراحتم که نتوانستیم آقای حاج محمدی را تا پایان دوره شورای پنجم حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه دکتر حاج محمدی تجربه ۱۶ ماه در شهرداری رشت را با خود برد افزود: ایشان تجارب خوبی در مناصب مدیریتی داشتند و ان شاالله در مناصب دیگر به نظام و کشور خدمت کنند.

رئیس شورای شهر رشت ادامه داد: در اوایل آغاز شورای پنجم همکاران شورا هر هفته به میزبانی یک نفر دور هم جمع می شدیم تا شهرداری کارآمد انتخاب کنیم که برای ۴ سال ما را همراهی کند.

دکتر رمضانپور  عدم ثبات مدیریت را مهمترین علت عقب ماندگی زیرساخت ها در شهر دانست و افزود: بسیاری از شهرها نظیر شیراز،مشهد،تبریز دارای ثبات مدیریت بوده و طول مدیریت شهرداران به بیش از ۴ سال رسیده است.وی تاکید کرد: شورای پنجم همواره تلاش کرده شهرداری کارآمد و با تجربه انتخاب کند و تفکرات جناحی و سیاسی را در مدیریت شهری دخالت ندهد.

رئیس شورای شهر رشت دخالت تفکرات سیاسی در امور اجرایی را خیانت به آرمان های نظام و شهدا دانست و گفت: هرگز تفکرات سیاسی خود را در امور مدیریت شهری دخالت نداد.

رمضانپور  با اشاره به اینکه عزل آقای حاج محمدی اتفاقی ناخوشایند بود گفت: اعضای شورا به دنبال ثبات مدیریت شهری بودند و ان شالله در جلسه روز چهارشنبه در صحن شورا شهرداری توانمند و بومی انتخاب می کنیم.

وی همچنین در ادامه توضیحاتی درباره روند انتخاب گزینه های شهرداری رشت از ابتدای شورای پنجم ارائه داد.

رئیس شورای شهر رشت سرپرست جدید شهرداری رشت را فردی خوشنام، باتجربه و اخلاق مدار دانست و افزود: ایشان در شهرداری رودبار و شهرداری منطقه یک رشت خاطرات خوبی از خود به جا گذاشت.

 دکتر رمضانپور  تاکید کرد: از سرپرست شهرداری انتظار دارم آرامش را در کارکنان شهرداری برقرار کند، به ثبات مدیریت توجه کرده و در انتصابات شایسته سالاری را مدنظر قرار دهد.

وی همچنین به اهمیت ممیزی املاک و حفظ منابع مالی تاکید کرد و گفت: با افزایش منابع مالی، تقویت زیرساخت و ایجاد امکانات رفاهی می توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

سرپرست شهرداری رشت: امیدواریم دوران سرپرستی به دوران شکوفایی تبدیل شود

مهندس ناصر عطایی سرپرست جدید شهرداری رشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و تشکر از زحمات دکتر حاج محمدی شهردار پیشین رشت اظهار کرد: از حسن اعتماد اعضای محترم شورا قدردانی می کنم و بزرگان زیادی در شهرداری شایسته این مسئولیت بودند و ان شالله بتوانیم در زمان کوتاه سرپرستی به بهترین شکل اداره امور را انجام دهیم.

سرپرست شهرداری رشت از اعضای شورای شهر رشت تقاضا کرد شهردار رشت در کوتاه ترین زمان ممکن انتخاب شود.

مهندس عطایی با تاکید بر اینکه دوران سرپرستی نباید به دوران قانون گریزی و بی ثباتی تعبیر شود گفت: دوران سرپرستی باید دوران ثبات،آرامش و رعایت اخلاقیات باشد.

وی به نقش سه نهاد مهم برای مساعدت به شهرها اشاره کرد وافزود: نهاد اول مجلس،نهاد دوم دولت ونهاد سوم مشارکت مردم بوده که تجلی اراده مردم در شوراها متبلور شده است.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه مدیریت شهری به تنهایی نمی تواند همه مشکلات شهر را حل کند تاکید کرد: شهرداری به مشارکت و تعامل سایر دستگاه های اجرایی نیازمند است.

مهندس عطایی با اشاره به اینکه یک میلیون نفر به شهرداری رشت امیدوار هستند بیان کرد: برای توسعه و آبادانی شهر از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

سرپرست شهرداری رشت از تدوین برنامه های کوتاه مدت در دوران سرپرستی خبر داد و گفت: با اتحاد و همدلیامیدواریم دوران سرپرستی به دوران شکوفایی تبدیل شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *