10 فروردین 1403

توزیع داروی «رمدسیویر» خارج از شبکه رسمی، تقلبی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه داروی رمدسیویر تنها در مراکز درمانی برای بیماران تجویز می شود، گفت: توزیع دارو خارج از شبکه توزیع رسمی، تقلبی و به‌منظور سودجویی است.
به گزارش خبر راست، به نقل از خبرگزاری برنا؛ دکتر فیروز سرودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دداروی «رمدسیویر»ر گفت‌وگویی با اعلام اینکه خط تولید داروی رمدسیویر (Remdesivir) از یک ماه گذشته در گیلان آغازشده، اظهار کرد: شرکت دارویی سبحان انکولوژی، یکی از شرکت‌های تولیدکننده این دارو است.
وی با تأکید بر اینکه این دارو تنها در مراکز درمانی و بیمارستانها عرضه می‌شود، افزود: رمدسیویر به‌هیچ‌وجه در سطح داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود و صرفاً بیمارستانی است، ازاین‌رو هیچ پزشکی خارج از بیمارستان چنین دارویی را تجویز نمی‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: تجویز این دارو در مراکز درمانی و  بیمارستان ها‌ و صرفاً برای بیماران کرونایی بستری با تشخیص و تائید کمیته علمی دانشگاه صورت می‌گیرد و توزیع آن تنها توسط نماینده بیمارستان از معاونت غذا و دارو ممکن است.

دکتر سرودی بر ضرورت هوشیاری مردم نسبت به توزیع تقلبی این دارو خارج‌ از شبکه رسمی تأکید کرد و گفت: ادعای داروخانه‌ها و یا سودجویان مبنی بر اینکه این دارو را در دست دارند و می‌توانند در اختیار افراد و یا بیماران احتمالی قرار دهند، کاملاً کذب بوده و بدون شک توزیع دارو خارج از شبکه توزیع رسمی، تقلبی و به‌منظور سودجویی است.

گفتنی است؛ در حال حاضر داروی رمدسیویر یکی از داروهایی است که به‌منظور درمان بیماران کرونایی به همراه سایر داروهای موجود، استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *