29 اسفند 1402

تحلیلی بر خبر کشف هفت تن گوشت فاسد در گیلان/ زهر در حلق ملت را با نوشدارو مجازات مسببین پاد زهر شوید!

به گزارش خبر راست،  سروش علیزاده – نویسنده و روزنامه نگار: از اولویت های هر نظامی حفظ امنیت مردم است.این امنیت از دفاع در برابر حمله دشمن خارجی تا تمام وقایع و مشکلات داخلی که ممکن است برای مردم پیش بیاید گسترش دارد. این امنیت را هم کارگزاران آن نظام باید با انجام درست به وظایف شان تامین کنند. یعنی یک کارمند ساده که هر روز صبح به سرکار می رود باید چنان انجام وظیفه نماید تا ارباب رجوع امنیت خاطر داشته باشد که کارهایش به نحو احسن انجام خواهد شد و این می تواند در تمام ارکان حاکمیتی قابل انتظار و در تمام وجوه زندگی مردم قابل لمس باشد. حال می بینیم که مدیر یک موسسه می خواهد از زیر بار مسوولیت خود شانه خالی کند و رفتارش بدون جواب بماند!

از مهمترین اموری که باید مردم امنیت را در آن لمس کنند امنیت غذایی است. یعنی اگر کسی بخواهد امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته ، احتکار کند و یا مواد غذایی فاسد را به فروش برساند و با جان و مال مردم بازی کند و بدون مجازات بماند یعنی خدشه به امنیتی که حداقل در گیلان هشت هزار شهید بابت آن خون داده اند.

خبر انتشار کشف هفت تن گوشت فاسد در یکی از فروشگاه های زنجیره ای رشت و معدوم سازی آن خبری ساده نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. کما اینکه اگر این کشف در هر جای دنیا اتفاق می افتاد مسلما تیتر یک خبری آن کشور می شد. هفت تن گوشت فاسد کشف شده این سوال را در ذهن متبادر می کند که چند تن گوشت فاسد به مردم فروخته شده است و چقدر سبب بیماری مسمومیت و … برای مردم شده که این هفت تن باقیمانده را کشف کرده اند؟! مسلما با شکایات مردمی این کشف صورت گرفته است و اگر کشف نمی شد این فروشگاه به فروش این گوشت ها ادامه می داد؟ پاسخگو از بین رفتن امنیت غذایی و بهداشتی مردم گیلان چه کسی است؟

حال مردم منتظرند تا ببینند دادستانی به عنوان مدعی العموم و خط اول مبارزه با فساد و تامین امنیت مردم ، نسبت به این جنایت و تهدید علیه امنیت غذایی مردم رشت چه واکنشی نشان خواهند داد و با مدیریت چه برخوردی خواهند کرد؟ چه تضمینی است تا این متخلفین مرغ فاسد را بسته بندی نکرده و به فروش نرسانند و یا مواد غذایی فاسد دیگری را به خورد خلق الله ندهند؟ آیا هم اکنون نظارت بر فروش مواد غذایی فاسد شدنی این فروشگاه وجود دارد؟

اندوه قضیه اینجاست که این فروشگاه طرف قرار داد سازمان هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد و … هم هست. واویلا که اقشار ضعیف جامعه که چاره ای ندارند در این گرانی و وضعیت مشقت بار تحمیل شده بر مردم که بر قشر ضعیف از لحاظ مالی صد افزون است چاره ای ندارند که با بن هایی که دارند خرید کنند و آیا این شایسته است که چنین مواد غذایی فاسدی را بر سفره های شان بگذاریم و هزینه دارو و درمان و خدای نکرده مرگ و میر بر آن ها تحمیل کنیم ؛ آن هایی که نان را به زور بر سر سفره می گذارند درگیر بیمارستان و دوا و درمان شوند؟

برخورد با مدیر متخلف استانی این فروشگاه زنجیره ای که هفده شعبه در استان گیلان دارد و مسوولیت این اتفاق به عهده اوست در اولویت و خواست مردم استان است و اخراج و تعویض این مدیر فروشگاه زنجیره ای کمترین انتظاری است که مردم از مسوولین دارند و البته نظارت مداوم و اخذ تضمین های لازم برای عدم تکرار این جنایت در حق مردم گیلان.

آینده نشان خواهد داد که در دفاع از امنیت مردم چه برخوردی با متخلفان شده است و آیا لابی های زر و زور سپری در برابر ایجاد عدالت خواهند شد ؟ دیر زمانی نخواهد گذشت که به این مهم اطلاع یابیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *