10 فروردین 1403

ماجرای انتقال جسد مشکوک به تب کریمه کنگو به پزشک قانونی تهران

 

یک منبع آگاه در پزشکی قانونی گفت: طی چند روز اخیر هیچ جسد مشکوک به تب کریمه کنگو به پزشکی قانونی منتقل نشده و تنها افرادی که مرگ آنها به صورت غیرطبیعی باشد به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش خبر راست، یک منبع آگاه در پزشکی قانونی در ارتباط با خبری که در آن اعلام شده بود جسد یک زن 75 ساله مشکوک به تب کریمه کنگو در تهران به پزشکی قانونی تهران منتقل شده است، گفت: چنین مواردی در سیستم درمانی بررسی شده و آزمایشات لازم زمانی که فرد در بیمارستان بستری باشد، از آن انجام می‌گیرد و در صورت فوت، جواز دفن همانجا صادر می‌شود.

وی افزود: پس از درنظر گرفتن تدابیر ایمنی، جسد برای خاکسپاری آماده می‌شود و اصلاً به پزشکی قانونی منتقل نخواهد شد.

این منبع آگاه با تأکید بر اینکه هیچ جسدی طی چند روز اخیر تاکنون به پزشکی قانونی تهران منتقل نشده که مشکوک به تب کریمه باشد، خاطرنشان کرد: به طورکلی این مرگ‌ها طبیعی شناخته شده و تنها مرگ‌های غیرطبیعی در پزشکی قانونی بررسی می‌شود و جسد مورد معاینه و آزمایش قرار می‌گیرد.

وی گفت: مرگ های غیرطبیعی مرگ‌هایی بوده که عوامل بیرونی به طور مثال؛ نزاع و مسمومیت دارویی در آن دخیل باشد، همچنین مرگ‌هایی که احتمال قتل و خودکشی در آن وجود دارد در پزشکی قانونی جسد فرد مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *