10 فروردین 1403

انقضای اعتبار کارت ملی تا پایان امسال

سخنگوی ثبت احوال کشور از پایان یافتن اعتبار کارت ملی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبر راست، آقای ابوترابی از مردم خواست در این مدت برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
سخنگوی ثبت احوال کشور از پایان یافتن اعتبار کارت های ملی که تاریخ صدور آنها سال های 80 تا 89 است خبر داد و گفت : از ابتدای سال 97 فقط کارت هوشمند ملی دارای اعتبار است و براساس مصوبه هیئت وزیران داشتن این کارت برای عموم مردم الزامی خواهد بود .
سیف اله ابوترابی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور تاکنون برای 24 میلیون نفر از جمعیت کشور کارت هوشمند ملی صادر کرده است آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت کارت های جدید را پایان اسفند 96 دانست و از مردم خواست در این مدت با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ادارات پست سراسر کشور درخواست خود را اعلام کنند .
وی با اشاره به اینکه همه ساز وکارهای لازم برای صدور کارت هوشمند ملی در ادارات ثبت احوال آماده شده است زمان تحویل این نوع کارت ها را 15 تا 30 روز اعلام کرد و افزود : با توجه به اینکه مردم باید در دو مرحله به محل ثبت نام مراجعه کنند داشتن شناسنامه و ارائه اثر انگشت در این دو مرحله ضروری است .
ابوترابی تعداد افرادی را که تاکنون کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند حدود 40 میلیون نفر برشمرد و ابراز امیدواری کرد این تعداد تا پایان سال 97 بتوانند کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند .
وی مجموع هزینه هایی را که مردم باید برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی بپردازند 31 هزارتومان دانست و تاکید کرد : درصورتی که از متقاضیان مبلغی بیشتر مطالبه شد مردم می توانند مراتب را برای رسیدگی بلافاصله با ادارات ثبت احوال اعلام کنند .
ابوترابی درباره کارت های ملی قدیمی صادر شده در سال های 90 تا 96 ویژه ایرانیان خارج از کشور گفت : این کارت ها همچنان دارای اعتبار است و زمان مشخصی برای تعویض آنها تعیین نشده است .
وی زمان نگهداری از کارت های هوشمند ملی را در ادارات ثبت احوال 6 ماه اعلام کرد و از افرادی که در این مدت اقدام به دریافت کارت های صادره نکرده اند خواست در این مدت برای دریافت این کارت ها اقدام کنند در غیراین صورت کارت هوشمند ملی آنان باطل می شود و درصورت مراجعه بعد از مهلت تعیین شده باید برای بار دوم هزینه های صدور را بپردازند .
ابوترابی همچنین درباره متقاضیانی که دارای معلولیت حرکتی هستند گفت: سازمان ثبت احوال کشور تمهیداتی را برای این افراد از جمله جانبازان پیش بینی کرده است تا کارت هوشمند ملی به محل نگهداری از آنان ارسال شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *